کد خبر: 1040574
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
در حمایت از واشنگتن و بروکسل؛
وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری از تحریم هایی که اتحادیه اروپا و آمریکا به بهانه مسمومیت و بازداشت ناوالنی علیه روسیه اعمال کرده اند؛ استقبال کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: انگلیس که دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نیست؛ به صف آرایی غرب علیه روسیه پیوست. در همین راستا، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی توئیتری، از تحریم‌هایی که واشنگتن و بروکسل به بهانه مسمومیت «آلکسی ناوالنی» معارض روس علیه دولت مسکو اعمال کرده‌اند؛ حمایت کرد.

وی در این باره مدعی شد: از تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه آنهایی که مسئول مسموم کردن و بازداشت ناوالنی هستند؛ استقبال می‌کنیم. انگلیس به همکاری نزدیک با شرکای بین المللی در راستای پاسخگو کردن روسیه از بابت ناکامی در عمل به تعهدات حقوق بشری و مبارزه با تسلیحات شیمیایی، ادامه می‌دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه ۱۴ نهاد در روسیه، آلمان و سوئیس را به دلیل فعالیت‌های اشاعه‌ای در حمایت از برنامه تسلیحات کشتار جمعی روسیه و فعالیت تسلیحات شیمیایی تحریم کرد.

پیشتر نیز وزارت خزانه داری آمریکا ۷ مقام ارشد روسیه را تحریم کرد و مدعی شد که اطلاعاتش نشان می‌دهد که مسکو عامل مسموم شدن ناوالنی است.

اتحادیه اروپا نیز دو روز پیش ۴ مقام روس را به اتهام مشابه، تحت تحریم قرار داد.

روسیه در واکنش به این تحریم‌ها، حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ دانست و تاکید کرد که تصمیم واشنگتن یک پیروزی پوچ و یک حمله خصمانه است که تأثیری در سیاست مسکو نخواهد داشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار