کد خبر: 1040532
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
منتخب جشنواره هنرهای تجسمی فجر:
رضا نصر اصفهانی با حضور در بخش هنرهای جدید جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اثری به عنوان چیدمان در بین منتخبین این جشنواره قرار گرفت.

 

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان منتخب جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره فجر یکی از رخدادهای مهم در حوزه هنرهای تجسمی است که سیزدهمین دوره آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نصر اصفهانی که در بخش هنرهای جدید با اثری به عنوان چیدمان شرکت کرده است، درباره بیانیه این اثر اظهار کرد: در زندگیِ همه ما مكان هايی وجود دارند كه خود را بدون آنها نمی توان تصور كرد، هر يك از آن‌ها بخشی از "من" یا "خود" ما را می‌سازند، مکان ها همواره بخشی از "خود" فرد هستند که تجربه های زندگی فردی در آن به ذهن سپرده می شوند.

وی افزود: خانه گوشه ای از دنیای ماست که جهان ذهنی و تخیلی ما در آن شکل می گیرد و بسیاری از خاطرات ما در گوشه گوشه ی آن سکونت می یابد. خانه حتی اگر به لحاظ فیزیکی تخریب شود، می‌تواند منزلگاه خاطرات فراموش‌ناشدنی گذشته ما شود.

به گفته این هنرمند، ترک خانه و کوچ انسانی در سطح جغرافیایی از یک نقطه به نقطه دیگر تعادل "خود" را بر هم می زند و "مهاجرت" پدیده ای است که بُعد زمان و مکان "خود" را دستخوش تغییر و تحول قرار می دهد.

نصر اصفهانی ادامه داد: مهاجرت با پیچیدگی‌های روانی اش عاملی برای قطع ارتباط با خانه و مجموعه همه آن چيزهايی است كه "خود" متعلق به خود می داند؛ بدنش، خانواده اش، خاطراتش، وطنش، فرهنگش و...، در واقع خانه استعاره ای از "خود" برای جلوگیری از دوپارگی هویتی، سرگردانی و معلق بودن در جهان است.

وی تصریح کرد: 255 اثر در بخش های هنرهای جدید ارسال شده که از این تعداد، 40 اثر به نمایشگاه راه یافته و منتخب شده است.

نصر اصفهانی با بیان اینکه سال های گذشته در بخش عکاسی شرکت داشتم اما امسال در بخش چیدمان برای اولین بار حضور یافتم، خاطرنشان کرد: بعد از تهران، بیشترین شرکت کننده جشنواره هنرهای تجسمی، مربوط به اصفهان بوده و بر اساس آمار ارائه شده، نزدیک به چهار هزار هنرمند در 10 بخش مسابقه شرکت کردند.

گفتنی است؛ اثر این هنرمنداصفهانی به صورت دکور است که با چوب ساخته شده که بخشی از اشیا و معماری خانه را نشان می دهد و بخشی از دیوار خانه در فضا معلق است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار