کد خبر: 1040488
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کارگر طلاسازی که پس از سرقت یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان طلا در حال فرار از پایتخت بود، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:   چند روز قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری‌۱۱۳ بازار در محل حاضر شدند مشخص شد که سرقت در یک کارگاه طلاسازی اتفاق افتاده است. صاحب کارگاه گفت: لحظاتی قبل وقتی خواستم وارد کارگاه شوم دیدم که قفل کارگاه بریده شده است. فهمیدم که دزد به کارگاه زده است برای همین خیلی زود وارد شدم، اما دیدم که همه جا به هم ریخته و مقداری طلا به ارزش یک‌میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان سرقت شده است.

مأموران پلیس در اولین گام به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند. بررسی‌ها نشان داد که نیم ساعت قبل از سرقت دوربین‌های مداربسته کارگاه قطع شده است. در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران احتمال دادند که سرقت باید از سوی فردی آشنا رقم خورده باشد، برای همین بار دیگر از مدیر کارگاه تحقیق کردند. او گفت که به جز خودش کارگرش هم به کلید و اطلاعات دوربین‌های مداربسته دسترسی دارد. وقتی مأموران خواستند از کارگر تحقیق کنند مشخص شدکه او روز حادثه به محل کارش مراجعه نکرده است، برای همین به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت. مأموران پلیس در بررسی‌های بعدی فهمیدند که کارگر جوان در حال خارج شدن از تهران است که وی را شناسایی و بازداشت و در بازرسی از ساک همراهش بیش از یک کیلو طلای سرقت شده را کشف کردند.

متهم در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اعتراف به سرقت نداشت. او گفت: من از مدتی قبل تصمیم به سرقت از کارگاه گرفتم تا اینکه روز حادثه فرصت مناسب به دستم افتاد. از آنجا که مقدار زیادی طلا داخل کارگاه بود صبح به کارگاه آمدم. ابتدا دوربین‌های مداربسته را قطع کردم و بعد به سراغ طلا‌ها رفتم و آن را سرقت کردم. قبل از فرار هم قفل ورودی را که بریده بودم کنار در انداختم و خواستم از تهران خارج شوم که مأموران به سراغم آمدند و دستگیر شدم.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت که با کامل شدن تحقیقات متهم به همراه پرونده راهی دادسرا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار