کد خبر: 1040470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
گزارش «جوان» از تحقق پیش‌بینی رهبر انقلاب در به خاک مالیدن شدن پوزه آل سعود در یمن
سعودی‌ها در روز‌های نخست تصور می‌کردند می‌توانند ظرف چند روز یا چند هفته، بر یمن مسلط شوند، اما گذر زمان نشان داد که آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند و هرچه زمان گذشت، ضرباتِ شدیدتر و سخت‌تری متحمل شدند.
رحیم زیاد علی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: کمتر از یک ماه دیگر، لشکرکشی آل سعود به ملت بی دفاع یمن و به خاک و خون کشیدن شهروندان این کشور اسلامی با آتش توپخانه‌ای و هوایی، شش ساله می‌شود، لیکن بر خلاف پیش‌بینی‌های حاکمان وابسته عربستان، این جنگ‌طلبی نه تنها دستاوردی برای مهاجمان نداشته، به عکس شواهد فراوانی وجود دارد که یمن به باتلاق آرزو‌های جنگ‌طلبان تبدیل شده که برای خروج از آن دست به دامن ارباب خود شده‌اند. سعودی‌ها در روز‌های نخست تصور می‌کردند می‌توانند ظرف چند روز یا چند هفته، بر یمن مسلط شوند، اما گذر زمان نشان داد که آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند و هرچه زمان گذشت، ضرباتِ شدیدتر و سخت‌تری متحمل شدند.

طرحی که نه آل سعود دید و نه مدعیان حقوق بشر

جمهوری اسلامی ایران از همان روز‌های اول این جنگ افروزی، در نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت یمن و تأکید درباره غیرنظامی بودن راه حل این منازعه، تنها راه برقراری صلح و ثبات را ایجاد شرایطی دانسته بود که در قالب ارائه یک طرح ۴ ماده‌ای ممکن می‌شود. این طرح مبتنی بر ۱- برقراری آتش‌بس و توقف سریع کلیه حملات نظامی خارجی؛ ۲- ارسال فوری و بدون وقفه کمک‌های انسان دوستانه (و پزشکی) برای مردم یمن؛ ۳- از سرگیری گفت‌وگوی ملی یمنی و تحت هدایت مردم یمن و با مشارکت نمایندگان تمام احزاب سیاسی و گروه‌های اجتماعی این کشور و ۴- تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن

لیکن حاکمان سعودی سرمست از حمایت و پشتیبانی اربابان امریکایی خود و البته بی عملی مدعیان حقوق بشر، مانع از آن شد پیشنهاد‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا گذاشته شود. سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان با یادآوری طرح ۴ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: «جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها قبل طرحی ۴ ماده‌ای برای پایان جنگ یمن داده است و اگر این جنگ به نحو درستی پایان یابد، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد.»

پیشتر هم معظم له در سال ۹۷ و در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلام تأکید کرده بودند: «ملّت‌هایی که فکری دارند، هویتی دارند، انگیزه‌ای دارند، متّکی به خدا هستند، متوکل علی‌الله هستند، می‌ایستند و خدای متعال به آن‌ها کمک خواهد کرد. این سنّت الهی است؛ اگر مسلمان‌ها بِایستند، بر همه ساز و برگ قدرت‌های طاغوتی و مستکبر پیروز خواهند شد. امروز مردم یمن سخت‌ترین شکنجه‌ها را دارند از ناحیه دولت سعودی و همراهانش و امریکا -پشتیبانش- تحمّل می‌کنند لکن بدانید قطعاً ملّت یمن و انصارالله پیروز خواهند شد؛ آن‌ها شکست نمی‌خورند؛ ملّت فلسطین شکست نمی‌خورند؛ تنها راه، مقاومت است و آن چیزی که امروز امریکا را و متحدینش را دستپاچه کرده که به حرف‌های یاوه متوسل می‌شوند، به کار‌های غلط متوسل می‌شوند، ایستادگی ملت‌های مسلمان است و این ایستادگی نتیجه خواهد داد.»

مقاومت پیروزمندانه ملت ایران‌ الگوی ملت‌های حق‌طلب

مقام معظم رهبری شاهد مثال این پیروزی‌های قطعی را مقاومت چهل ساله مردم ایران مقابل همه تحریم‌ها و جنگ‌افروزی‌های امریکا و دنباله‌های آن‌ها در منطقه عنوان کردند و گفتند: «.. ملّت ایران چهل سال است که مقاومت می‌کند. ما در روز اوّل مثل یک نهال باریکی بودیم، آسیب‌پذیر بودیم؛ به برکت نام مبارک پیامبر و به برکت هدایت امام بزرگوار، توانستیم ایستادگی کنیم؛ البتّه شهید دادیم، سختی کشیدیم، امّا ایستادگی کردیم. امروز ملّت ایران و کشور ایران یک درخت تناور است؛ امروز امریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملّت ایران را تهدید کنند؛ تهدید‌های آنها، حرکات آنها، خباثت‌های آن‌ها تا امروز شکست خورده است، از این پس هم شکست خواهد خورد؛ تحریم هم شکست خواهد خورد، سیاست‌هایشان هم شکست خواهد خورد؛ به برکت مقاومت.»

اکنون و پس از شش سال از آن روزها، معادله به نفع مقاومت ملت یمن و علیه آل سعود، تغییری محسوس کرده است. گروه‌های مبارز یمنی امروز با بسیج امکانات و دستیابی به فناوری‌های برتر دفاعی عرصه را بر سعودی‌ها تنگ کرده‌اند.

هشدار مقتدرانه یمن به متجاوزان سعودی

همین دیروز بود که روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: همزمان با پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در مأرب، صنعا به ریاض هشدار داده که میادین نفتی صافر در شمال مأرب خط قرمز است و اگر جنگنده‌های ائتلاف این منطقه را بمباران کنند، پاسخ آن‌ها نیز حمله گسترده به شرکتی نفتی آرامکو عربستان سعودی خواهد بود. بنابراین، این هشدار گویای توانمندی بالای ارتش مردمی یمن در پاسخ به حملات احتمالی مؤتلفان سعودی است تا بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی عربستان در شرق عربستان که گلوگاه اقتصادی این کشور محسوب می‌شود، به پاشنه آشیل آن تبدیل شود.

عربستان در باتلاق خودساخته یمن

امروز روز به خاک مالیدن پوزه آل سعود و روز عزت مبارزان و ملت مظلوم یمن است، وعده‌ای که رهبر معظم انقلاب در آغازین روز‌های این جنگ وعده آن را داده بودند و طی این سال‌ها بار‌ها به اثبات رسیده بود. وعده‌ای که سید مقاومت، سید حسن نصرالله هم در سخنرانی روز عاشورای ۹۵ به آن اشاره کرد: «در آغاز جنگ، رهبری (مقام معظم رهبری) به این نکته اشاره داشتند، من نیز الان به این نکته اشاره می‌کنم، در مرز‌های عربستان، در پادگان‌ها، در کوهستان‌ها و در تپه‌ماهور‌ها نظامیان عربستان در حال فرارند، واقعیت این است که مجاهدان مبارز یمنی پوزه آل‌سعود را در خاک عربستان به خاک مالیده‌اند. ما با استفاده از تجربه مشابه خود، از راهی دور به این برادران‌مان می‌گوییم به خداوند بزرگ اعتماد کنید، به خدای سبحان توکل کنید، سرهای‌تان را در پناه الهی و قدم‌های‌تان را استوار بر زمین قرار دهید که خدا شما را رها نخواهد کرد بلکه شما را بر این طاغیان متوحش پیروز خواهد کرد.»

واقعیات میدانی هم گویای تحقق این وعده الهی است و حاکمان فرو رفته در باتلاق خود ساخته، روز به روز در حال انفعال و استیصال هستند و برای خروج از این بحران به هر خاشاکی متوسل می‌شوند، لیکن بیشتر فرو می‌روند و شکست آن‌ها قطعی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
1
"حزب الله هم الغالبون"
آیه56-سوره مبارکه مائده

ان شاءالله ملت یمن پیروز خواهد شد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار