کد خبر: 1040372
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
استقلال باز هم بی‌برنامه و سردرگم
هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر دیروز انجام شد. لیگ برتری‌ها بعد از دو هفته استراحت دیروز دوباره پا به میدان گذاشتند، اما حتی این دو هفته هم نتوانسته بود تغییری در روند حرکتی تیم‌ها ایجاد کند و ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر تقریباً همان تیم‌های نیم‌فصل اول بودند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استقلال که کارش را با جایگاه سومی در پایان نیم‌فصل تمام کرده بود، دیروز مهمان مس رفسنجان بود. تیمی که برخلاف آبی‌های پایتخت از اواسط نیم‌فصل روند رو به رشدی در پیش گرفت و در جدول صعود کرد. محمود فکری که در دو هفته گذشته زیر بار شدیدترین انتقاد‌ها و حواشی بود در این بازی با شش تغییر گام به میدان گذاشت که مهم‌ترین آن‌ها میدان دادن به بازیکن شاکی تیمش یعنی قایدی، دیاباته ناآماده و استفاده از حسینی در درون دروازه به جای مظاهری معترض و در نهایت اعتماد دوباره به ریگی در خط میانی بود. در آن سوی میدان مس با روحیه بالا از نتایج بازی‌های آخر کاملاً آماده مقابل مهمان پرآوازه خود وارد میدان شد و زیاد هم طول نکشید تا بر بازی مسلط شود.

فقط ۱۵ دقیقه لازم بود تا استقلال ناهماهنگ گل را دریافت کند. یک ضربه کاشته که با دفع ناقص حسینی و تعلل مدافعان استقلال در دهانه دروازه توسط مسیح زاهدی مدافع جلو کشیده مس به گل تبدیل شد. با وجود دریافت گل، اما استقلال اینقدر سردرگم و بی‌برنامه بود که حتی توان رساندن توپ سالم به محوطه جریمه مس را هم نداشت. جالب‌تر اینکه در این دقایق و تا پایان نیمه اول محمود فکری تنها دست در جیب کنار زمین بازی سردرگم و پراشتباه بازیکنانش را نگاه می‌کرد و عکس‌العملی نشان نمی‌داد. استقلال خوش‌شانس بود که یکی، دو موقعیت دیگر مس با سهل‌انگاری بازیکنان این تیم و واکنش‌های حسینی به گل تبدیل نشد و در نهایت کار در این نیمه با همان تک‌گل به سود مس به پایان رسید.

استقلال که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت با شروع نیمه دوم دست به حمله زد. حملاتی کور که پشتوانه آنچنانی نداشت و بیشتر احساسی بود. با این حال اشتباه مدافعان مس به کمک استقلال آمد و در دقیقه ۵۲ ارسال قایدی بعد از ضربه سر فرشید باقری توسط حامد نورمحمدی مدافع مس به گل تساوی آبی‌ها تبدیل شد تا محمود فکری کنار زمین نفس راحتی بکشد.

در سایر دیدارها؛ نفت مسجدسلیمان مقابل مهمانش تراکتور به تساوی یک- یک دست یافت. ماشین‌سازی دیگر تیم تبریزی در مصاف با شهر خودرو به نتیجه تساوی یک- یک دست پیدا کرد. نساجی قائمشهر و آلومینیوم اراک نیز در قائمشهر به تساوی یک - یک رضایت دادند و پیکان در یک بازی حساس موفق شد مهمانش نفت آبادان را با دو گل شکست دهد.

ششمین برد متوالی پرسپولیس

سرخ‌های تهران حالا به مشکی پوشیدن عادت کرده‌اند و البته خوب هم نتیجه می‌گیرند. مردان یحیی گل‌محمدی دیروز در مصاف با سایپا باز هم خوب بودند. با اینکه سایپا بدون ترس بازی می‌کرد و حتی حملات خوبی را هم روی دروازه پرسپولیس تدارک می‌دید، اما گل دقیقه ششم سیدجلال حسینی باعث شد پرسپولیس با روحیه مضاعف به کار ادامه دهد، اما سایپا کمی عجول و بی‌برنامه بود. سرخ‌ها در ادامه باز هم می‌توانستند به گل برسند و در چند موقعیت توسط عالیشاه، نوراللهی و امیری باید اختلاف را چند برابر می‌کردند، اما عکس‌العمل‌های دروازه‌بان سایپا و بی‌دقتی شاگردان گل‌محمدی باعث شد اختلاف در پایان نیمه اول همان یک گل باقی بماند. تلاش دو تیم در نیمه دوم هم نتیجه‌ای نداشت تا پرسپولیس با تک‌گل سیدجلال پیروز شود.

این ششمین پیروزی متوالی پرسپولیس بود که سبب شد آن‌ها با ۳۳ امتیاز به صدرنشینی‌شان در شروع نیم‌فصل دوم هم ادامه دهند. سیدجلال در حالی در بازی با سایپا تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند که در این فصل چهار بار موفق به گلزنی شده تا دومین گلزن برتر پرسپولیس در لیگ بیستم باشد. شهرخودرو، تراکتور، مس رفسنجان و حالا سایپا تیم‌هایی هستند که دروازه‌شان توسط کاپیتان سرخ‌ها باز شده است. نکته جالب اینکه سیدجلال در ۳۹ سالگی بهترین فصل فوتبالی خود از نظر گلزنی را تجربه می‌کند و حالا گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر نیز محسوب می‌شود. او در لیگ بیستم به اندازه چهار فصل اخیر خود موفق به گلزنی شده و رکوردی جالب را به ثبت رسانده است.

سپاهان نفس به نفس پرسپولیس می‌آید

یکی دیگر از بازی‌های حساس دیروز جدال سپاهان و گل‌گهر بود که در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان نویدکیا به پایان رسید تا آن‌ها با ۳۰ امتیاز و با حفظ رده دومی همچنان جدی‌ترین تعقب‌کننده پرسپولیس باشند. در طرف دیگر گل‌گهر که لیگ بیستم را خیلی خوب شروع کرده بود، ناکامی‌هایش ادامه دارد و شاگردان قلعه‌نویی که اول فصل صدرنشین هم شده بودند با نتایجی که در ادامه گرفتند، در حال حاضر تیم نهم جدول هستند. کارنامه‌ای که جایگاه قلعه‌نویی را بیشتر از قبل روی نیمکت سیرجانی‌ها به خطر انداخته است.
در آخرین مسابقه هفته شانزدهم هم فولاد یک بر صفر ذوب‌آهن را شکست داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار