کد خبر: 1040360
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته به تشریح اقدامات هلال احمر در زلزله سی سخت پرداخت و گفت: ساعت ۲۲ زلزله اتفاق افتاد و دبیرکل هلال احمر که در شیراز حضور داشت، در فاصله کمتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات شیراز حاضر شد و با کل کشور ارتباط بر قرار کرده و به شش استان معین آماده‌باش کامل اعلام شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کریم همتی در مراسم تقدیر از خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر افزود: یک ساعت بعد از وقوع زمین‌لرزه، فرمانده سپاه، مدیرعامل هلال احمر استان وارد سی‌سخت شدند و ساعت ۵/ ۱ بامداد معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات وارد شهر سی‌سخت شدند و جلسه با استاندار تا ساعت ۳ بامداد به طول انجامید و همه ما تا صبح بیدار بودیم. همتی با تأکید بر اینکه عملیات امداد در زلزله سی‌سخت یکی از سریع‌ترین عملیات‌های هلال احمر بود؛ چراکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیران ارشد هلال احمر در شهر زلزله زده حضور پیدا کردند، گفت: با توجه به بارندگی‌ها دو اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی ۶۴ دستگاه چادر برای اسکان زلزله‌زدگان سی‌سخت فراهم شد، اما با توجه به اینکه مردم از این اردوگاه‌ها استقبال نکردند و ترجیح دادند در کنار خانه‌هایشان که امن است چادر برپا کنند، عملیات توزیع چادر میان خانوار‌ها آغاز شد.

وی اضافه کرد: سی‌سخت به ۹ منطقه تقسیم شد و هیچ ارگانی به غیر از هلال احمر کار امداد و نجات را انجام نداد، کاری که در گذشته اصلاً اتفاق نیفتاده‌بود. عملیات توزیع اقلام امدادی و چادر به صورت خانه به خانه انجام شد. در این توزیع اقلام امدادی، فردی محلی حضور داشت و افرادی که متعلق به شهر بودند، با معرفی آن فرد محلی، چادر دریافت کردند. رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مدت زمان دو ساعت در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم، گفت: همپوشانی دست‌اندرکاران کمک به زلزله‌زدگان هم خوب بود و هیچ ارگانی در توزیع اقلام ورود نکرد و تنها پشتیبانی نیرو‌ها را عهده‌دار بودند.

وی به بروز اتفاقاتی در زمان حضور مسئولان در سی‌سخت اشاره کرد و افزود: امیدوارم زحمات جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت غیردولتی در رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی بهتر پوشش داده شود. همتی درباره توزیع چادر‌های امدادی میان زلزله‌زدگان سی‌سخت بیان کرد: ۴هزارو۴۰۰ دستگاه چادر توسط نیرو‌های هلال احمر میان زلزله‌زدگان توزیع شد، اما حتی یک تصویر از هلال احمری‌ها پخش نشد، جمعیت هلال احمر با نظارت نیروی انتظامی و سپاه چادر‌های امدادی را توزیع کرد و البته این نکته حائز اهمیت است که اگر سپاه و نیروی انتظامی نبود، حتی امکان توزیع یک دستگاه چادر در سی‌سخت فراهم نمی‌شد. رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه از سال ۹۰ تا ۹۹ هر آنچه در بحران‌ها هزینه و جمع‌آوری شده در جایی قید نشده‌است، گفت: ۳۸۶ هزار دستگاه چادر از سال ۹۰ به بعد از انبار‌ها خارج شده‌است، اما حتی ۱۰ درصد آن تأمین مجدد نشده‌است، تنها ۳۵ هزار چادر براساس پولی که دولت داده بود خریداری و در انبار‌ها قرار داده شد. در حادثه اخیر همه اطلاعات مربوط به هزینه‌ها، اقلام امدادی تحویل داده شده به زلزله‌زدگان جمع‌آوری شده‌است.

به گفته همتی، لازم است در این زمینه رزمایشی با تشکل‌های مردم‌نهاد برای انجام هماهنگی‌هایی بیشتر به منظور کمک به افراد نیازمند در زمان وقوع بحران‌ها برگزار شود. وی تأکید کرد: در لحظات اولیه وقوع زمین‌لرزه آسیب‌های وارده به خانه‌ها ۳۰ درصد اعلام شد که همین موضوع باعث شد تا استمدادی برای زلزله‌زدگان نشود. وی ادامه داد: باید مشخص شود که هر مؤسسه‌ای در هر بحرانی چه کمکی می‌تواند به هلال احمر کند، این مؤسسات براساس توانمندی‌ها در هر منطقه تعیین شوند تا در صورت بروز بحران بتوان از کمک آن‌ها استفاده کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار