کد خبر: 1040269
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت خبر داد:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: به همت خیران نیک اندیش شهرستان سردشت ، سه وقف جدید به ارزش ۵ میلیارد ریال ثبت شد.

رحمان شمسی اظهار داشت: خیران نیک اندیش در روستاهای اطراف سردشت، سه وقف جدید شامل عرصه یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۶۸۰ متر مربع ، یک باب ساختمان مسکونی با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و یک باغ انگور به مساحت ۲ هزار متر مربع را وقف کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت افزود: این موقوفات با نیات اختصاص به خانه عالم و احداث مسجد زنانه و مردانه و تعلقات آن و پرداخت حقوق به امام جماعت و خادم و هزینه های ضروری مسجد وقف شده ‌است.

وی تصریح کرد: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات در حوزه های مختلف همچون بهداشت، آموزش و قرآنی نیاز است و به‌روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

شمسی بیان کرد: برای اینکه نیات واقفان به حوزه‌های مختلف دیگر تغییر یابد، فرهنگ سازی با همکاری و عزم جدی خیّران، مسوولان، امامان جمعه و جماعت، انجمن های خیریه و رسانه ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت والای خیران ۱۶ وقف به ارزش کلی ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است و شهرستان سردشت دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر