کد خبر: 1040125
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
سارقان اماکن تجاری معروف به باند «اسکندر» که با دستبرد به مغازه‌های مردم پول میلیاردی به جیب زده بودند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی توضیح داد: بهمن‌ماه امسال شکایت‌های مشابهی درباره سرقت به امکان تجاری به مأموران پلیس گزارش شد. یکی از شاکیان که شکایت خود را ۲۰‌بهمن‌ماه اعلام کرده‌بود، گفت: من صاحب یک مغازه فروش لوازم خانگی در خیابان زمزم هستم. امروز صبح وقتی خواستم وارد مغازه‌ام شوم دیدم که کرکره مغازه‌ام تخریب شده است. فهمیدم که دزد به مغازه زده است. وقتی وارد شدم دیدم که چهار دستگاه لپ‌تاپ، شش دستگاه جاروبرقی، چهار دستگاه چرخ گوشت و مقداری دیگر لوازم به ارزش ۲۰۰‌میلیون تومان سرقت شده‌است. وقتی به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتم هم متوجه شدم که سارقان دستگاه ضبط فیلم‌ها را هم با خودشان برده‌اند.

شاکی گفت که یکی از همسایه‌ها سارقان را هنگام فرار از محل دیده‌است. مرد همسایه گفت: ساعت چهار بامداد بود که متوجه شدم دزد به مغازه همسایه زده و آن‌ها در حال فرار هستند. سارقان سه نفر بودند و زمانی که با آن‌ها مواجه شدم من را تهدید کردند و بعد با دو خودروی تیبا و پژو‌۴۰۵ فرار کردند. وقتی خواستم شماره پلاک را بردارم دیدم که پلاک هر دو خودرو مخدوش شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف موفق شدند چهره یکی از سارقان را به دست آوردند. متهم، اسکندر نام داشت و از مجرمان سابقه دار بود که قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات مخفیگاه اسکندر در نعمت‌آباد شناسایی شد و کارآگاهان پلیس چند روز قبل وی را بازداشت کردند. اسکندر در اولین بازجویی‌ها سرقت را انکار کرد، اما وقتی با تصاویر خود در دوربین‌های مداربسته مواجه شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او گفت: من مدتی قبل باند سرقت را راه‌اندازی کردم.

اعضای باندم هم چهار نفر از دوستانم به نام‌های غفور، مهدی، حسن و کرم هستند که به مغازه‌های تجاری دستبرد می‌زدیم. متهم گفت: ما در این مدت به مغازه‌هایی در خیابان جمهوری دستبرد زده‌بودیم و اموال سرقت شده را هم به مردی به نام سعید می‌فروختیم. وی ادامه داد: البته ما یکبار هم ۴۰‌رأس گوسفند سرقت کردیم و از این سرقت‌های پول میلیاردی به جیب زدیم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مأموران یکی از اعضای باند به نام مهدی را به همراه مالخر پرونده بازداشت کردند. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی گفت: تحقیقات برای بازداشت اعضای دیگر باند جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار