کد خبر: 1040122
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
آرمان، عامل جنایت پرونده جنجالی قتل غزاله که یک بار حکم مرگش از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شده و تا پای اجرای حکم پیش رفته‌بود بار دیگر در همان مسیر قرار گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اسم آرمان ۱۲‌بهمن‌سال‌۹۲، در فهرست افراد متهم به قتل ثبت شد. آن روز با اعلام ناپدید شدن دختری به نام غزاله تحقیقات پلیس تهران به جریان افتاد تا اینکه مشخص شد غزاله آن روز به خانه پسر مورد علاقه‌اش آرمان رفته است. به این ترتیب آرمان بازداشت شد و در روند بازجویی‌ها به قتل غزاله با اصابت ضربات میله بارفیکس اعتراف کرد. آرمان گفت که جسد را داخل یک چمدان گذاشته و آنرا داخل سطل زباله انداخته است. او توضیح داد: من با غزاله در سفری که به ترکیه داشتم، آشنا شدم. او هم همراه خانواده‌اش به ترکیه آمده بود و بعد از برگشت به ایران ارتباط ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه او را در نبود پدر و مادرم به خانه دعوت کردم. غزاله گفت که می‌خواهد به رابطه دوستی‌مان پایان دهد و به فکر درس باشد، اما من می‌خواستم او در این رابطه بماند برای همین عصبانی شدم و دست به میله بارفیکس بردم و حادثه خونین اتفاق افتاد.

هر چند تحقیقات برای کشف جسد فایده‌ای نداشت با این حال بازپرس آرمان را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. بر خلاف آنچه آرمان در اولین تحقیقات به ارتکاب قتل اعتراف کرده‌بود، او در جریان دادرسی اتهامش را انکار کرد. متهم گفت که غزاله هنگام خارج شدن از آپارتمانشان از روی پله سقوط کرده و جانش را از دست داده است. او هم ترسیده و جسد را با چمدان از خانه خارج کرده است.

دفاعیات آرمان، اما از سوی هیئت قضایی پذیرفته نشد و او به درخواست اولیای‌دم با مجازات قصاص مواجه شد. پس از اینکه حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور تأیید شد نام آرمان در میان محکومان به مرگ ثبت شد و او به پای چوبه دار منتقل شد. با تلاش صورت گرفته از سوی هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی آرمان موفق به گرفتن مهلت یک‌ماهه از اولیای‌دم شد، بنابراین وی به سلول خود بازگشت. متهم در فرصت ایجاد شده موفق شد با کمک وکلای‌اش رأی دادگاه صادر کننده رأی را نسبت به حکم صادره تغییر دهد، بنابراین با نقض رأی از سوی دیوان عالی کشور وی بار دیگر به میز محاکمه بازگشت. در حالی که انتظار می‌رفت متهم در دور تازه دادرسی از اولیای‌دم طلب بخشش کند بار دیگر اتهام قتل عمد را انکار کرد و گفت از سرنوشت جسد غزاله هم خبر ندارد. با ختم جلسه دادرسی هیئت قضایی بار دیگر وی را به قصاص محکوم کردند که رأی صادر شده از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد، بنابراین در صورتی که آرمان موفق نشود رضایت اولیای‌دم پرونده را جلب کند حکم درباره‌اش اجرا خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار