کد خبر: 1040081
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
ابتدای بهمن ماه سال جاری بود که سه پروژه ملی شامل لیگ تندرستی ایران، طرح نشاط (مسابقات الکترونیک فعال) و طرح بازی و نشاط کودکانه در دستور کار فدارسیون ورزش‌های همگانی قرار گرفت.
 رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی چندی پیش با اشاره به جمعیت ۳۲ میلیون نفری مخاطب در حوزه ورزش‌های الکترونیک، اظهار کرد که این فدراسیون و انجمن ورزش‌های الکترونیک سعی کرده با طراحی مناسب در راستای کاهش کم تحرکی که در ذات بازی‌های الکترونیک وجود دارد گام بردارد تا با افزایش فعالیت‌های جسمانی، فضایی جذاب و همراه با فعالیت بدنی برای مخاطبان ایجاد کند.

بر اساس اعلام افشین ملایی، از گروه مخاطبان در بازی‌های الکترونیک که حدود ۳۲ میلیون نفر هستند، نزدیک به هشت میلیون نفر آن‌ها کودکان ۲ تا هشت سال بوده و اگر به سمت فعالیت بدنی در مسیر بازی‌های الکترونیک حرکت نشود، میزان کم تحرکی افزایش خواهد یافت.

حال قرار است در راستای اجرای برنامه‌های رفع کم تحرکی بین مردم از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی که در قالب «طرح ملی نشاط» انجام می‌شود، مسابقات ورزش‌های الکترونیک در دو مرحله برگزار شود که مرحله نخست از هفتم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری مسابقات

نوید آرازشی، سرپرست سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی در این رابطه اعلام کرد که برگزاری مسابقات ویژه این کاربران در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار خواهد شد تا بتوان از پتانسیل آن‌ها بهره برد و زمینه انجام فعالیت‌های بدنی در بین آن‌ها را فراهم کرد.

کاربران در بخش اول با مراجعه به سایت Eligo.ir (لیگ ورزش‌های الکترونیک ایران) برای حضور در این مسابقه به صورت حرفه‌ای یا آماتور ثبت نام می‌کنند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در پایان این مرحله که روز ۱۵ فروردین ماه خواهد بود بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند رتبه بندی صورت خواهد گرفت و امتیاز هر فرد مشخص می‌شود.

همچنین در بخش دوم که از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان در مرحله اول باید فعالیت ورزشی و بدنی داشته باشند، به این صورت که روزانه ویدیویی از فعالیت و تمرینات ورزشی در سایت بارگذاری می‌شود و برای هر روز کد جدایی در نظر گرفته می‌شود تا صحت مشارکت مشخص شود.

کاربران باید از تمرینات و فعالیت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده ۳۰ ثانیه فعالیت بدنی خود را در سایت بارگذاری کنند که برای هر روز مشارکت ۲۰ امتیاز در نظر گرفته می‌شود و در پایان امتیاز این مرحله و مرحله اول تجمیع خواهد شد و هر چقدر که کاربران امتیاز بیشتری کسب کرده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی خواهند داشت. کاربران باید حتما در دو مرحله مسابقات شرکت داشته باشند و تاکنون ۲۲۲ میلیون تومان جایزه برای این بخش در نظر گرفته شده که بخشی از آن شامل دستگاه‌های مرتبط با بازی‌های الکترونیکی است؛ بنابراین فدراسیون ورزش‌های همگانی با در نظر گرفتن ترکیبی از مسابقات الکترونیک و انجام فعالیت بدنی، شرایط را برای درگیر و فعال کردن جامعه مخاطب خود فراهم کرده تا شاهد انجام حداقل فعالیت بدنی برای افرادی باشد که در معرض جدی کم تحرکی قرار گرفته اند و تبعات این معضل به صورت جدی سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار