کد خبر: 1040008
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: موازی کاری در سازمان های فرهنگی و تبلیغی باید برچیده شود و هر نهاد و مجموعه برحسب وظایف تعریف شده عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در دیدار اعضای هیات داوری سومین جشنواره ترنم آسمانی آواها و نغمه‌های دینی، افزود:برای نتیجه‌گیری بهتر و مطلوب‌تر در حوزه فرهنگ و هنر باید جلوی موازی کاری های عدیده گرفته شود.

وی  با تاکید بر توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: جشنواره ترنم آسمانی در طول دوره های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم اجرای عمومی آثار و تولیدات با غربت خاصی همراه است که در هر حال برگزاری این جشنواره کاری ارزشمند بوده که نشا نمی دهد چنین فعالیت هایی هرگز تعطیل بردار نیست.

آل هاشم رسالت جشنواره‌ها را شناسایی انگیزه‌ها، توانایی‌ها و پرورش خلاقیت‌های صاحبان آثار فاخر دانست و ادامه داد: استعداد جوانان جامعه در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی باید شکوفا شود و  جوانان مستعد زیادی در جامعه داریم که فراهم کردن زمینه برای فعالیت این جوانان از وظایف دستگاه های اجرایی مربوطه به شمار می رود تا این قشر پویا و توانمند بتوانند براساس توانایی و علاقه‌ی خود فعالیت کرده و آینده‌ی پرباری را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

وی با بیان اینکه آثار تولیدی در جشنواره باید به خوبی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته و مخاطبینی از عموم مردم پیدا کند، اضافه کرد: این جشنواره مسیر بسیار خوبی برای شناسایی و معرفی استعدادهایی است که در این راستا فعالیت می کنند و باید در راستای توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی تلاش شده و در کنار آن نیز به موضوع عترت توجه ویژه ای شود.

آل هاشم گفت: پیاده سازی موضوع تعقل و تدبر در قرآن کریم، جاری ساختن مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت کاربردی سازی آیات و مفاهیم قرآنی در زندگی افراد جامعه باید هدف این نوع جشنواره ها باشد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این استان می‌تواند به عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور مطرح شود، گفت: فرهنگ هر ملتی بر اساس زیرساخت‌های کلان فکری بنا می‌شود و بدون شک فرهنگ ما براساس قرآن و آموزه‌های این کتاب شریف بنا شده و قرآن یکی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی ماست و ما در طول حیات خود در فضایی سرشار از فرهنگ قرآنی زیسته و قد کشیده‌ایم.

قاسم ناظمی افزود: متولیان و فعالان حوزه فرهنگ با توجه به اینکه فرهنگ در همه بخش ها و شئونات جامعه تاثیرگذار است، باید توجه مضاعفی به مباحث قرآنی داشته و سیاست‌های خود را با تکیه بر این منبع لایزال الهی طراحی کنند.

وی با اشاره بر لزوم پررنگ بودن رویکرد تبلیغی و ترویجی در جشنواره آواها و نغمه های دینی، اظهار داشت: این جشنواره می‌تواند با طراحی و بازطراحی‌های مختلف در تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی در اجزا و زوایای جامعه تاثیرگذار بوده و این فرهنگ را در لابه‌لای طراحی‌های اجتماعی لحاظ کند.

ناظمی با بیان اینکه نیازمند توجه بیش از پیش به مفاهیم، مبانی و اصول کلی کلام الهی در جامعه هستیم، گفت: قرآن  کریم دستورالعملی جامع و کامل برای حیات بشری است و ما در وزارت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نوع جشنواره‌ها برای تحکیم و تعمیق مفاهیم قرآنی در متن جامعه بهره می‌بریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر