کد خبر: 1039989
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
سرپرست کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء در جبهه غربی متروی اصفهان:
شمس الدین گفت: با توجه به شرایط پیچیده زمین شناسی شهر اصفهان استفاده از یک دستگاه تی بی ام بزرگ مقیاس با قطر 9.5 متر برای حفاری جبهه غربی متروی اصفهان، ریسک های پروژه را در عمق 25 متری کاهش داده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، سرپرست کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء در جبهه غربی متروی اصفهان با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان از جبهه غرب به شرق به طول 6.5 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان، بر خلاف خط یک همزمان از دو سمت شرقی و غربی ساخته می شود که این امر سرعت اجرای پروژه را چندین برابر افزایش می دهد و باعث می شود این خط مترو زودتر در اختیار شهروندان قرار گیرد.             

وی افزود: در واقع در خط دو، به جای حفاری از یک جهت، به صورت همزمان از دو سمت غرب به شرق و شرق به غرب عملیات حفاری انجام می پذیرد.    

*رکوردهای ثبت شده در خط دو مترو اصفهان

سرپرست کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء در جبهه غربی متروی اصفهان با اشاره به رکوردهای ثبت شده در پروژه جبهه غربی خط دوم قطار شهری اصفهان اظهار کرد: حمل کاترهد و شیلد عظیم دستگاه تی بی ام (دستگاه حفار) به صورت یکپارچه که سبب بالابردن کیفیت و کاهش زمان مونتاژ دستگاه می شود از جمله رکوردهای ثبت شده در این پروژه است.

شمس الدین، ثبت رکورد یک هزار و 500 مترمکعب بتن ریزی در عمق 25 متری زمین طی یک شیفت کاری را از دیگر رکوردها عنوان کرد و افزود: انجام دمونتاژ کامل مین بیرینگ (دستگاه حفاری)، سیل گذاری و مونتاژ مجدد آن برای اولین بار توسط مهندسین و کارشناسان داخلی از دیگر اقدامات ویژه در این پروژه بوده است.

وی همچنین اشاره کرد: انتقال و مونتاژ کامل دستگاه تی بی ام در عمق 25 متری زمین تنها در 9 روز از دیگر رکوردهای ثبت شده در این پروژه است. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این پروژه نسبت به حفاری از سمت شرق، استفاده از یک دستگاه تی بی ام بزرگ مقیاس با قطر 9.5 متر به جای استفاده از دو دستگاه ماشین حفار با قطرهای کمتر است. این مهم با توجه به شرایط پیچیده زمین شناسی شهر اصفهان، ریسک پروژه را کاهش داده و اثرات مطلوبی در راستای کاهش هزینه های اجرای طرح خواهد داشت. 

سرپرست کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء در جبهه غربی متروی اصفهان تصریح کرد: تی بی ام «525 S» مورد استفاده در این پروژه که توسط معتبرترین شرکت تولید دستگاه های حفار مکانیزه در آلمان ساخته شده، یکی از بهترین و خاص ترین دستگاه های موجود در کشور است که به بهترین شکل ممکن اورهال و مونتاژ شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار