کد خبر: 1039931
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
رئیس کانون وکلای استان مرکزی:
رئیس کانون وکلای استان مرکزی گفت: ۴۰۰ وکیل در این نهاد عضویت و فعالیت دارند و در آزمون امسال نیز ۵۰ وکیل دیگر پذیرش می‌شوند.

احمد صالحی رئیس کانون وکلای استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه، افزود: وکلای این کانون در مجموع ماهیانه یک‌هزار مشاوره در دادگاه‌ها و یک‌هزار مشاوره نیز در شوراهای حل اختلاف به مردم به صورت رایگان ارایه می‌دهند.
وی افزود: این کانون ۲۸۱ وکیل پایه یک مرد و ۱۲۸ وکیل پایه یک زن دارد و و ۱۰۸ کارآموز در کانون وکلای استان فعالیت دارند.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به اهتمام ویژه این کانون به مقوله کارآفرینی ایجاد سایتی در راستای ارایه خدمات مشاوره، معرفی وکلا و پیشنهادات حقوقی و قانونی به مردم به صورت رایگان در دستور کار قرار دارد.
صالحی ادامه داد: این سایت با هدف سرعت، دقت و خدمت در سطح استان برای نخستین بار درکشور طی سه ماه آتی رونمایی می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه کانون وکلای استان در چهار حیطه حوزه  خصوصی، تسخیری، معاضدت و اتفاقی وکالت می پذیرد، گفت: از اسفندماه پارسال ۹۰۰ پرونده تسخیری و ۲۱ پرونده معاضدتی برای افراد بی بضاعت که توانایی پرداخت مالی ندارند ، درکانون وکلای استان تشکیل شده است.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی اظهار داشت: این کانون در سال ۱۳۸۶ از کانون وکلای دادگستری اصفهان مطابق قانون و با برگزاری انتخابات  مستقل شد و اکنون به عنوان یک نهاد مستقل و خود نظارت  به ارایه خدمات به وکلای عضو و شهروندان حوزه‌های قضایی استان مرکزی می‌پردازد.
صالحی بیان کرد: کانون وکلا  نهاد مدنی با قدمت ۷۰ ساله در کشور است که خدمات حقوقی به مردم ارایه می‌دهد و در حیطه وظایف خود در حد توان می پردازند، اما  ۱۵سال است که برخی از طریق وضع قوانین مختلف سعی در اضمحلال و تضعیف این کانون دارند.
وی یادآور شد: هدف کانون وکلا ارایه خدمات حقوقی مناسب به مردم است در حالیکه بیشتر انرژی خود را معطوف به دفاع از خود کرده است که باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
رئیس کانون وکلای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه کانون با هزینه خود اداره می‌شود و نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه برای دولت درآمدزایی و ایجاد اشتغال هم نکرده است و تنها  دغدغه وکلای این کانون، استقلال این نهاد مدنی است که انتظار می رود مسئولان در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

نائب رئیس کانون وکلای استان نیز در این نشست با اشاره به جای خالی روز وکیل در تقویم اظهار کرد: در سطح کشور ۷۰ هزار وکیل برای دفاع از حقوق مردم خدمت می‌کنند، اما جای خالی نامگذاری یک روز به نام وکیل احساس می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار