کد خبر: 1039897
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بر این باور است کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک در پیکار‌های گزینشی پیش رو به مراتب مهمتر از درخشش و نتایج رقابت‌های قهرمانی آسیاست.
 همزمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا و پیکار‌های گزینشی کسب سهمیه المپیک باعث شده تا اولویت بندی خاصی در این خصوص صورت گیرد. طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا طی روز‌های ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

مسابقاتی که کشتی آزاد و فرنگی ایران باید در مجموع ۶ سهمیه باقیمانده المپیک را از آن خود کنند و در نهایت با ترکیبی کامل راهی المپیک شوند.

اما تقارن زمان برگزاری دو میدان گزینشی المپیک و آسیایی باعث شد تا کادر فنی تیم‌های ملی هم برای حضوری موفق در این میادین برنامه ریزی خاصی انجام دهند. اما آنطور که به نظر می‌رسد اهمیت و اولویت اصلی اهالی کشتی، کسب سهمیه‌های باقیمانده است.

در همین راستا می‌توان به تازه‌ترین اظهارات غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اشاره کرد که معتقد است: «قطعا هدف ما این است که ۳ سهمیه باقیمانده را در همین رقابت‌های گزینشی آسیا کسب کنیم تا در ادامه به دنبال حضور موفق در المپیک باشیم. بدیهی است در المپیک کار سختی داریم، اما قبل از آن هم در مسابقات گزینشی کار سخت‌تری را خواهیم داشت.»

طبق گفته‌های سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، گویا رقابت‌های قهرمانی آسیا هدف اصلی کادر فنی نیست و اولویت حال حاضر این تیم و برنامه‌هایش، کسب سه سهمیه باقیمانده در مسابقات گزینشی قزاقستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کشتی آزاد ایران توانست در پیکار‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان سه سهمیه از ۶ سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کند. رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی موفق شدند در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به سهمیه المپیک دست یابند و حالا نمایندگان کشورمان باید در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک در قزاقستان به میدان بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار