کد خبر: 1039873
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
رئیس دانشگاه لرستان:
عزیزی، با اشاره به اینکه در بحث رصد درصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه هر ساله کار می‌کنیم، گفت: ۴۷ درصد اشتغال‌پذیری دانشجویان را داریم.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، خسرو عزیزی، در نشست مجازی با اصحاب رسانه گفت: در بحث شرایط کرونایی سلامت دانشجو و دانشگاهیان خط قرمزمان بوده است.

وی افزود: بر مبنای رعایت پروتکل ها و عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا حضور فیزیکی دانشجویان فراهم نبود و بستر حضور در فضای مجازی فراهم شد و کرسی های آزاد اندیشی نشست ها و برنامه های تشکل ها به قوت خود باقی بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفند ۹۸ عنوان داشت: دانشگاه لرستان نیز همچون دیگر نهادها در تأمین و تولید مواد ضدعفونی کننده و فعالیت در این زمینه نقش آفرینی کرده است.

حمایت از طرح های پژوهشی دانشجویان در مرکز نوآوری دانشگاه

عزیزی گفت: حمایت از پژوهشگران، محققان و دانشجویان خلاق و طرح های دانش بنیان در مرکز نوآوری دانشگاه برای تبدیل ایده به فناوری صورت می گیرد.

وی با اشاره به پایان نامه های تقاضا محور اظهار داشت: بسیاری از طرح های پژوهشی دانشگاه با همکاری دستگاه ها و بخشی در قالب پایان نامه تقاضا محور با همکاری دستگاه ها و بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: در زمینه طرح های پژوهشی دانشگاه در زمینه خصوصی و ملی طرح هایی داریم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه ادامه داد: حمایت از پژوهشگران، محققان و دانشجویان خلاق و طرح های دانش بنیان در این مرکز صورت می گیرد.

عزیزی بیان داشت: در راستای راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه توانستیم پژوهانه همکاران را از ۱۵۰ هزار تومان در ۹۳ به ازای هر امتیاز پژوهشی به ۳۰۰ هزار تومان برسانیم.

وی عنوان داشت: دانشجویان با راهنمایی اساتید در مرکز نوآوری کار می کنند و می توانند تمرین تبدیل ایده به فناوری را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: علمی بهتر است که تبدیل به فناوری و تجاری سازی بشود، اگر تجاری سازی نشود شاید نتواند عامل اشتغال و سرمایه گذاری شود.

عزیزی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری ما با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم ایجاد شده است، گفت: این مرکز از امکانات خوبی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه جامعه محور برای رفع برخی از چالش ها است.

سوق دادن دانشجو به سمت کارآفرینی

عزیزی در ادامه در خصوص راهکار دانشگاه در رفع بی انگیزگی دانشجویان نسبت به آینده شغلی عنوان کرد: دانشگاه نسل دانشگاهی است که دانشجو را به سمت کارآفرینی یا همان برنامه‌های کارآفرینانه سوق بدهد، تا قبل از کرونا علاوه بر تاکید وزارت و هم مدیران اجرایی شدن دروس عملی بود تا که دانشجو خوب مهارت کسب کند و ارتباط با بخش‌های مختلف در زمینه تخصص و این فرصت مطالعاتی هیات علمی در بخش اجرا و کسب تجربه می تواند به توانمندسازی دانشجو کمک کند.

وی ایجاد مرکز نوآوری، ایجاد مرکز کارآفرینی، تاکید بر برگزاری کلاس‌های عملی را از راهکارهای ایجاد انگیزه در دانشجویان عنوان کرد و گفت: در مجموع سیاست و برنامه این است تا بتوانیم با بسترسازی کار ایده‌ها را تبدیل به فناوری و فناوری دانش بنیان و تجاری سازی شود یعنی دانشجو هنگام فارغ التحصیلی مهارت کسب کرد و به جای اینکه دنبال شغل بگردد شغل ایجاد کند. 

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه ما در بحث رصد درصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه هر ساله کار می‌کنیم، بیان کرد: ۴۷ درصد اشتغال‌پذیری دانشجویان را داریم، اما در برخی رشته‌ها بازارکار اشباع است و همین باعث شده صندلی خالی داشته باشیم اما در بخشی رشته‌ها اینگونه نیست.

عزیزی تاکید کرد: راه برون رفت ازبی انگیزگی دانشجویان نسبت به آـینده شغلی کسب مهارت است تا پس از فارغ التحصیلی خودش شغل ایجاد کند زیرا دولت توان جذب همه دانشجویان را ندارد بنابراین بخشی از دانشجویان با کسب مهارت باید توسط بخش خصوصی جذب شوند و برای تحقق این امر نیازمند فراهم کردن بستر مناسب هستیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار