کد خبر: 1039833
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
دیدار استاندار خراسان رضوی با وزیر صنایع تاجیکستان
استاندارخراسان رضوی که به همراه وزیر کشور به تاجیکستان سفر کرده است،با وزیر صنایع این کشور دیدار و در خصوص افزایش سطح همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

محمدصادق معتمدیان در این دیدار گفت:وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر ومراکز تحقیق وتوسعه دانشگاهی و واحدهای صنعتی در خراسان رضوی زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه کاملا فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت:شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام دارای جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، تفریحی و تجاری است که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است.

وی به ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد وادامه داد:کلانشهر مشهد به دلیل وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز وهزینه‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.

معتمدیان با تاکید براینکه امروزه کریدورهای ارتباطی یکی ازاجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند،بیان کرد:ازطریق اتصال آسیای میانه به چابهار،دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مشهد و دوشنبه تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

وی ازمقامات تاجیکستانی برای حضور در مشهد جهت دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آورد.

ضراب الدین فیض الله، وزیر صنایع تاجیکستان در این دیدار ضمن استقبال ازهمکاری دوجانبه با کشور ایران به ویژه استان خراسان رضوی گفت:این کشورآمادگی سرمایه‌گذاری دوجانبه هرچه بیشتر را در زمینه‌های مختلف دارد.

وی ضمن ابرازخرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی و پتانسیل‌های موجود در این استان از ظرفیت محدود این کشور در تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد و در خصوص افزایش این ظرفیت توسط ایران اعلام نیاز کرد که در این راستا استاندار خراسان رضوی ضمن تماس با مسئولین مربوطه در ایران،ازاعلام آمادگی کشورمان در جهت افزایش سرمایه‌گذاری وظرفیت‌های کشورمان بر اساس تجارب داخلی برای تولید ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار