کد خبر: 1039767
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
آخرین گزارشات درباره وضعیت شیوع کرونا در کشورمان نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید. در همین زمان، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: تا کنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت با اشاره به بروز سه مورد مرگ ناشی از ویروس جهش یافته جدید در هفته‌های اخیر در تهران، باز توزیع سنی مبتلایان تهرانی را نکته مهمی از نظر آسیب‌پذیری گروه‌های سنی عنوان کرد.

به گفته وی در استان تهران آمار مبتلایان و میزان بستری گروه‌های سنی زیر ۱۰ سال از حدود ۹ /۰ درصد در اسفند ۹۸ به ۱۱ درصد در بهمن ماه ۹۹ رسیده‌است و در گروه سنی بالای ۸۰ سال از ۴/ ۷ درصد به ۱۲ درصد و در گروه سنی بین ۸۰- ۷۰ سال نیز از ۱۱ درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته‌است. این در حالی است که میزان مبتلایان و بستری در گروه‌های سنی ۵۰- ۴۰ سال و ۶۰- ۵۰ سال و ۷۰- ۶۰ سال نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود ۱۲ تا ۱۸ درصد کاهش داشته‌است.

زالی با اشاره به این تغییرات بازتوزیع سنی مبتلایان تأکید کرد: «دو گروه سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال در این تغییر بازتوزیع سنی بیماری جزو گروه‌های پرخطر تلقی می‌شوند و این دو طیف سنی به ویژه افراد بالای ۷۰ سال نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قاطعیت بیشتری هستند.»

وی با توجه به وجود ویروس جهش یافته گفت: «گروه‌های سنی که قبلاً آسیب‌پذیر نبودند، در مواجهه با ویروس جهش یافته بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌گیرند و گروه‌های پرخطر نیز در مخاطره بیشتری قرار دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار