کد خبر: 1039761
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به رسالت حراست در حفظظ یسلامت درونی و نیروی انسانی ادارات اشاره کرد و گفت: مهم ترین رسالت این نهاد پاسداری از دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در جلسه مدیران کل حراست دستگاه‌های اجرایی استان  لرستان اظهارداشت: ماه رجب فرصت خوبی جهت کسب تقوای بیشتر است زیرا این ماه،  بارش رحمت الهی و ماه امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: مراقبت از جان دل در این ماه مهم است، اینکه انسان جان دل و قلب را با ذکر و یاد خدا و اقدام‌های مصلحانه زنده نگه دارد، ذکر، یاد خدا و اقدام‌های نیکو در این ماه بسیار مهم است. زیرا دلی که غافل از یاد خداست، به دور از افعال و کارهای نیکو است .

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد:  همانگونه که پرچم ایران را با نام امیر المومنین (ع) می‌شناسند رفتار و سمت و سوی ما هم باید به گونه‌ای باشد که در راستای رفتار و گفتار ایشان باشد زیرا  الگوی همه ما حضرت امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه ادارات و سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف سازمانی نیازمند سلامت درونی و بیرونی هستند بیان کرد: یک امر طبیعی  است که سلامت ادارات و سازمان‌ها در معرض تهدیدهایی از درون و بیرون قرار بگیرد بر همین اساس نیازمند سیستم دقیقی هستند که بتوانند با شناخت دقیق و به موقع سلامت ادارات و سازمان‌ها را از تهدیدها حفظ کند، در همین راستا حراست ادارات و سازمان‌ها تشکیل شدند و موظف به حفظ سلامت جامعه اداری و  پشتوانه محکمی برای سلامت اداری دستگاه‌ها و سازمان‌ها باشند.

وی تصریح کرد: نقش حراست ادارات جنبه پیشگیری دارد و این وظیفه مانند مهندس پرواز برای هواپیما است  که  باید سلامت فنی هواپیما را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌ها از اولویت‌های حراست ادارات است خاطر نشان کرد:  حفظ سلامت درونی و بیرونی و همچنین حفظ سلامت نیروی انسانی سازمان‌ها و ادارات از مهم ترین وظایف حراست در ادارات است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: تعیین صلاحیت نیروهای انسانی در پست‌های مدیریتی  ادارات،کشف تخلفات صنفی، عمومی، فنی و مالی، شناسایی عواملی که سبب نارضایتی مردم از دستگاه مربوطه می‌شوند، پاسخ درست به استعلامات و همچنین شناخت اشخاص متعهد به نظام اسلامی از جمله مهم ترین وظایف حراست ادارات است.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه دقت، صحت و سرعت مهم ترین عوامل کار حراست ادارات است، عنوان کرد: پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبلیغ و ترویج تفکر بسیجی در ادارات، و تلاش در این جهت که اداره یا سازمان های محلی برای اجتماع باند و گروه خاصی نشوند بلکه شایسته سالاری حاکم باشد ، تثبیت و ارتقاء جایگاه انسانهای دانا، توانا، متعهدی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کنند و شناسایی افراد قانون گریز، سودجو و منفعت طلب که نفعی برای مردم ندارند از دیگر وظایف حراست است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارتباط با مردم در نگاه مقام معظم رهبری بسیار مهم است  در همین راستا مدیران و مسئولان هیچ شان و منزلتی ندارند جز هنگام خدمت به مردم و همچنین صف افراد سودجو، قدرت طلب و افرادی که به دنبال سودجویی و ویژه خواری هستند از افرادی که لغزش‌های احتمالی یا کم اثر دارند در تصمیم گیری ها باید مورد دقت قرار گیرد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار