کد خبر: 1039744
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از مشخص شدن نتایج نمونه‌های دوپینگ وزنه‌برداران و اعلام آن به فدراسیون وزنه‌برداری خبر داد و اعلام کرد: هیچ مورد مثبتی در میان نمونه‌های گرفته شده، وجود نداشته است.
 علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری ۱۲ بهمن ماه سال جاری در مورد ابهام در ارسال نمونه‌های دوپینگ وزنه برداری برای آزمایش و گلایه از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بیان کرده بود: ستاد مبارزه با دوپینگ به ما می‌گوید ۳۰ نمونه وزنه برداری ارسال شده و پاسخ همه منفی بوده است، اما احساس ما این است که ارسال نشده است، در این شرایط اگر خدایی نکرده مشکلی به وجود بیاید، چه کسی پاسخگو است؟ آقایان باید شفاف برخورد کنند و اگر من دارم اشتباه می‌کنم، بیایند مشخص کنند که واقعا نمونه‌ها را ارسال کرده اند.

وی همچنین بیان کرد: به ما گفته شده که تست‌ها ارسال نشده اند و وقتی ارسال نشده از کجا می‌دانند مثبت بوده است یا منفی؟ اگر تست‌ها را نفرستاده اند و مشکل مالی دارند واقعیت را بگویند تا من هم تکلیف را بدانم!

پس از آن، اما قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) ۱۳ بهمن ماه در رابطه با اظهارات رییس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر ابهام در ارسال نمونه‌های دوپینگ این رشته ورزشی به ایسنا توضیح داد و اعلام کرد: این اظهارات درست نیست و به صورت کلی در سال ۲۰۲۰ در رشته وزنه‌برداری ۷۹ نمونه دوپینگ از ورزشکاران این رشته اخذ شده که از این تعداد ۴۲ نمونه گیری در دو ماه اول سال میلادی انجام و همه نتایج دریافت شد.

وی ادامه داد: از ۱۵ تا ۲۰ آذرماه نیز ۲۷ نمونه از ورزشکاران این رشته اخذ و این کیت‌ها ۲۶ آذرماه به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد، همچنین ۲۵ دی‌ماه سال جاری نیز از ۱۰ ورزشکار رشته وزنه‌برداری نمونه دوپینگ گرفته و هفتم بهمن‌ماه به آزمایشگاه کلن ارسال شد و شش تا هشت هفته زمان می‌برد تا نتایج نمونه‌های اخذ شده به دست ما برسد و در رابطه با نمونه‌های وزنه‌برداری با تاخیر روبه‌رو شده‌ایم و در این رابطه با آزمایشگاه کلن مکاتبه کرده‌ایم.

حال، اما غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با ایسنا، از مشخص شدن نتیجه نمونه‌های گرفته شده دوپینگ در رشته وزنه برداری جز در چند مورد خبر داد و اعلام کرد: پاسخ نمونه‌های گرفته شده به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد و جواب تست‌ها دریافت به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام شده است و خوشبختانه هیچ مورد دوپینگی وجود نداشته و تمامی تست‌ها تا کنون منفی بوده است.

وی افزود: صرفا نتیجه چند تست باقی مانده که یا هنوز آزمایش مربوط به آن‌ها از سوی آزمایشگاه مدنظر قرار نگرفته یا نیازمند بررسی و مطالعات بیشتر هستند و به محض مشخص شدن بلافاصله نتیجه به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام می‌شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه فرآیند زمانی مشخص شدن نتیجه تست‌های دوپینگ با توجه به شرایط موجود از جمله شیوع ویروس کرونا و ارسال و بازگشت آن‌ها از آلمان، خاطرنشان کرد: بازه زمانی مشخص شدن نتایج نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران، به دلایل ذکر شده، نسبت به قبل افزایش یافته، اما تاکید می‌کنیم که فدراسیون‌ها دغدغه‌ای برای ارسال و مشخص شدن نتایج نمونه‌ها نداشته باشند، چراکه فدراسیون پزشکی ورزشی در هماهنگی با فدراسیون‌های ورزشی و به ویژه روسای فدراسیون‌ها، اقدام خواهد کرد.

نوروزی با بیان اینکه فدراسیون‌هایی نظیر کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو با فشار المپیک همراه هستند، خاطر نشان کرد: طبیعتا این فدراسیون‌ها در رابطه با نتیجه نمونه‌های دوپینگ دغدغه دارند و فدراسیون پزشکی ورزشی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که علی‌رغم تمام مشکلات موجود، نتیجه نمونه‌های اخذ شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص شود و دغدغه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار