کد خبر: 1039711
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
پس از نقض آیین نامه مسابقات لیگ برتر والیبال در ابتدای فصل، بار دیگر در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌ها دستخوش تغییرات خواهد شد!
پایان مرحله مقدماتی سی و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال تکلیف تیم‌های انتهای جدول را مشخص کرده است. ۸ تیم به مرحله پلی آف صعود کرده‌اند و امروز (سه شنبه) رقابت‌های این مرحله آغاز خواهد شد.

طبق آخرین نسخه آیین نامه مسابقات لیگ برتر که به تصویب هیات رئیسه نیز رسیده است ۴ تیم از ۱۴ تیم حاضر به دسته یک سقوط خواهند کرد و ۲ تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد تا لیگ سال آینده با ۱۲ تیم برگزار شود.

تیم‌های خاتم اردکان، شهرداری قزوین، راه یاب ملل کردستان و آذرباتری ارومیه ۴ تیم انتهای جدول هستند که بر اساس آیین نامه باید با لیگ برتر خداحافظی کنند، اما ظاهراً این اتفاق رخ نخواهد داد چرا که آیین نامه بار دیگر دستخوش تغییرات خواهد شد!

طبق آیین نامه، مسابقات لیگ برتر آقایان سال ۹۹ با شرکت ۱۲ تیم برگزار خواهد شد و در پایان سال تیم‌های اول تا دهم رده بندی می‌شوند و دو تیم آخر به دسته یک نزول خواهند کرد. در تبصره ۸ نیز آمده است: «بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم‌های لیگ برتر تا ۱۴ تیم می‌تواند افزایش یابد و در پایان فقط تیم‌های اول تا دهم امتیاز بندی می‌شوند و ۴ تیم آخر به دسته اول نزول می‌کنند.»

فدراسیون و کمیته رویداد‌ها و مسابقات والیبال نخستین بار، ابتدای رقابت‌ها آیین نامه‌ای را که به تصویب هیات رئیسه رسانده بود نادیده گرفت و مسابقات را ۱۵ تیمی کرد. اتفاقی که بر خلاف ادعای فدراسیون با مخالفت مدیران عامل باشگاه‌ها رخ داد. در نهایت نیز در ادامه تیم شهروند اراک به دلیل عدم تعهدات مالی پس از چند هفته از برگزاری مسابقات از رقابت‌ها حذف شد!

حال یک بار دیگر در پایان مسابقات بار دیگر شاهد تغییر در آیین نامه هستیم. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده است آیین نامه مسابقات در حال تغییر است و به احتمال بسیار ۱۴ تیم حاضر در مسابقات حفظ خواهند شد و ۲ تیم دیگر از دسته یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد تا مسابقات سال آینده ۱۶ تیمی انجام شود.

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که البته بسیار ضعیف است اینکه ۴ تیم انتهای جدول سقوط و ۴ تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود کنند! در نهایت باید منتظر لیگ ۱۶ تیمی در سال آینده باشیم.

آیین نامه سال ۹۹ همچنان در حال تغییر است و معنی خود را از دست داده است و مدام با تغییر شرایط دستخوش تغییرات خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار