کد خبر: 1039670
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان:
ناصر نفری گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان به عنوان سرمایه گذارپروژه کنار گذر شرق علاوه بر اینکه پیوست زیست محیطی دارد راهکارهایی را هم برای کاهش تبعات زیست محیطی در دست تدوین داشته و دارد و نکته قابل تامل اینکه این پروژه در مسیر اجرا از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی عبور کرده است و مجریان پروژه به رغم افزایش هزینه ها همه موارد مورد نظر محیط زیست را در اجرا لحاظ کردند .

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به  نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان ناصر نفری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان پروژه ملی  آزاد راه کنار گذر شرق در سال ۱۳۸۲ در قالب ۳ قطعه به طول ۹۳ کیلومتر کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز اما پس از مدتی این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف شد و با توجه به اهمیت این پروژه و با پیگیری های استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی  از سال 1394عملیات اجرایی این پروژه  با 2 قطعه از سه قطعه تعریف شده  و شروع بکار کرد.

وی خاطر نشان کرد:دو قطعه از این پروژه در محور آزاد راه  اصفهان _ کاشان به طول۶۳ کیلومتر با سرمایه گذاری سازمان بازنشستگی اجرایی شد و در  آذر ماه امسال به بهره برداری رسید .

 نفری بابیان اینکه پروژه کنار گذر شرق مزیت های منحصربفردی را دارا است گفت: مهم ترین مزیتی که در این پروژه لحاظ شده کوتاه شدن ۴۵ کیلومتر از مسافت مسیر اصفهان به شیراز معادل یک ساعت است .  از سوی دیگر  با تکمیل پروژه مسیر تهران به شیراز نیز هفت ساعت کاهش می یابد که   این مزیت  برای مسافرانی است که در  کریدور شمال _ جنوب  تردد می کنند .

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان اذعان داشت:این پروژه با محورهای مواصلاتی مختلف همچون اصفهان _ نایین ، براآن شمالی و جنوبی ، قلعه شور ، شهر جدید بهارستان ، پارک ملی کلاه قاضی ، گردنه لاشتر ، جاده اصلی اصفهان _ شیراز و رودخانه زاینده رود تلاقی دارد که در مسیرهای ذکر شده پل های غیرهمسطح ساخته می شود .

وی افزود:  ویژگی های این پروژه هم در نوع خود کم نظیر است چرا که در کاهش بار ترافیک  و آلودگی های زیست محیطی شهر اصفهان وهمچنین کاهش ۲۵ کیلومتری مسیر اصفهان به تهران و باز کردن گره  ترافیکی محور زینبیه؛ چهارراه عاشق اصفهانی ، خیابان کاوه ؛ پل چمران با حذف تردد خودروی مسافران عبوری و ماشین های سنگین از شهر از مهم ترین این ویژگی ها است .

نفری یکی از اتفاقات مثبت این پروژه راایجاد تحول در شرق اصفهان دانست واذعان نمود: منطقه ای  که سالها است به دلیل شرایط خشکسالی و خشکی زاینده رود زندگی کشاورزانش به مخاطره افتاده است که این پروژه می تواند برای شرق اصفهان  منافع اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به ارمغان آورد .  با  ساخت مجتمع های خدماتی ،رفاهی و گردشگری  در حاشیه این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم شرق اصفهان شاهد ایجاد ارزش افزوده هم خواهیم بود .

وی تصریح کرد:بی شک  نتایج مثبت این پروژه برای شرق اصفهان قابل اندازه گیری نیست که مهم ترین آن نشاط اجتماعی است و البته  در مجموع همه استان از این پروژه منتفع خواهند شد .

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان گفت:پروژه کنار گذر شرق با سرمایه گذاری و مشارکت همه شهرداری های استان اصفهان درآمد پایداری محسوب می شود  که پیشرفت اجتماعی ، توسعه اقتصادی و مسئولیت زیست محیطی به عنوان  سه شاخص توسعه پایدار در این پروژه به وضوح دیده می شود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار