کد خبر: 1039658
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران:
رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران می‌گوید که تصمیم نهایی برای اکران فیلم‌ها در سینما‌های کشور در شرایط فعلی، بر عهده صاحبان فیلم‌هاست. چند روز پیش دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم از قطعی شدن حضور سه فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۰ خبر داده بود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز که همواره یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای اکران آثار بوده است و تمام تولیدکنندگان آثار سینمایی در تلاش هستند در این زمان بتوانند اکران داشته باشند، چند روزی است که صحبت از اکران نوروزی۱۴۰۰ در محافل سینمایی رنگ و بوی دیگری گرفته است. علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره آخرین وضعیت نمایش آثار سینمایی در این فصل از اکران به مهر گفت: قرار شده است با شورای صنفی نمایش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسری هماهنگی‌ها صورت بگیرد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای اکران نوروزی فراهم شود. در حال حاضر اکران هیچ فیلمی برای نوروز قطعی نشده است و باید دید صاحبان فیلم‌ها چه تصمیمی برای اکران می‌گیرند. پیشنهاداتی مطرح شده است، اما تصمیم نهایی بر عهده صاحبان فیلم‌هاست تا با ارزیابی شرایط موجود اجازه اکران فیلم‌های خود را بدهند.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران تأکید کرد: امیدوارم با ایجاد شرایط مناسب از سوی سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، صاحبان آثار ترغیب به اکران فیلم‌های خود شوند.

وی ادامه داد: پیش از هر چیز باید دید وضعیت کرونا جامعه را به چه سمتی می‌کشاند و چه محدودیت‌هایی را در شهر‌ها ایجاد می‌کنند. ما به دنبال یک سینمای سلامت‌محور هستیم، تأکید می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی در سینما‌ها به خوبی رعایت می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. اگر شرایط مناسبی فراهم شود، اکران خوبی برای نوروز خواهیم داشت، با توجه به ساختاری که در سالن‌های سینما وجود دارد و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی می‌توانیم کنترل‌های مورد نظر برای حضور سلامت مخاطب در سینما‌ها را داشته باشیم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که ساعت نمایش فیلم‌ها در سینما‌ها افزایش پیدا کند که این مسئله نیز به لغو منع تردد شبانه مربوط می‌شود.

اگر چه رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران از قطعی نشدن حضور هیچ اثری در اکران نوروزی خبر می‌دهد، اما چند روز پیش محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد طی توافقی که بین سینماداران و پخش‌کنندگان حاصل شده قرار است پنج فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شوند که سه تا از این فیلم‌ها شامل «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی و «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار