کد خبر: 1039565
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خبرداد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که در اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی رسوبی ، سه هزارو ۶۲۰ دستگاه موتورسیکلت در این استان به مالکان آنها تحویل شد.

 سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت : ۲۳هزارو ۳۱۴ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان البرز متوقف شده که تاکنون سه هزارو ۶۲۰ دستگاه ترخیص شده که مالکان سایر موتورسیکلت های باید نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمام موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۸ براساس دستور العمل اجرایی پلیس راهور کشور باید ترخیص شود.

شرق خاطرنشان کرد: پیش تر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ، از ۱۸ آبان ماه تا ۱۸ دی ماه درنظرگرفته شده بود، اما با توجه به استقبال و اقدام مالکان موتورسیکلت ها برای آزادسازی وسایل نقلیه خود و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تاپایان اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.

وی گفت: مالکانی که موتورسیکلت آنها در پارکینگ ها توقیف شده می توانند تا پایان اسفند ماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند و درصورت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال با مراجعه به واحد اجراییات پلیس راهور و ارائه سند مالکیت نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

شرق افزود: برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت ها حداکثر هشت سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتور سیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است می تواند پس از بازدید کارشناس راهور و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

وی یادآورشد : موتورسیکلت هایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یاسامانه پارکینگ ندارند ازاین خدمات مستثنی بوده و باید مالکان یا نماینده قانونی آن ها به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: این طرح ترخیص مشمول موتورسیکلت های رسوبی بوده و فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در اجرای دستورات مقام قضایی توقیف شده اند پس از مراحل مربوطه درفرایند ترخیص این دستورالعمل قرارمی گیرند.

شرق تاکید کرد که موتورسکیلت های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار