کد خبر: 1039491
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مواضع برجامی سیدعباس عراقچی
عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده با ۱+۵ در برنامه تلویزیونی نگاه شبکه یک به مسئله برجام و حواشی آن پرداخت. اظهارات عراقچی با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. او در بخشی از سخنانش از عدم خروج ایران از برجام گفته و از آمادگی ایران برای گفتگو‌های غیررسمی با طرف‌های برجام خبر داده بود. کاربران بخش‌هایی از این صحبت‌ها را مغایر با «حرف قطعی» رهبر انقلاب دانستند و حاصل آن‌ها را صرفاً دستاویزی تبلیغاتی برای امریکا شمردند.

جوان آنلاین: عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده با ۱+۵ در برنامه تلویزیونی نگاه شبکه یک به مسئله برجام و حواشی آن پرداخت. اظهارات عراقچی با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. او در بخشی از سخنانش از عدم خروج ایران از برجام گفته و از آمادگی ایران برای گفتگو‌های غیررسمی با طرف‌های برجام خبر داده بود. کاربران بخش‌هایی از این صحبت‌ها را مغایر با «حرف قطعی» رهبر انقلاب دانستند و حاصل آن‌ها را صرفاً دستاویزی تبلیغاتی برای امریکا شمردند.

 
مسعود بصیری:

‏ببخشید گفت‌وگوی غیررسمی میان ایران و طرف‌های برجام یعنی چی؟ با کلمات بازی می‌کنیم؟ کلاه سر خودمون می‌ذاریم؟ اینم مثل امضای کری هست؟ مثل مکانیسم ماشه؟ مثل دلار ۳۰ هزار تومنی؟

مسعود براتی:
 

‏عراقچی گفته پیشنهاد ملاقات غیررسمی درچارچوب برجام و امریکا را داریم بررسی می‌کنیم. به نظرم هر نوع ملاقات در چارچوب برجام میان ایران و امریکا قبل از لغو تحریم‌ها صرفاً کارکرد رسانه‌ای برای امریکا دارد تا ژست بازگشت را قوی‌تر بگیرد و برای ایران نفعی ندارد.

جواد نیکی ملکی:

‏عراقچی می‌گوید ما تعهداتمان در برجام را گام‌به‌گام کاهش دادیم تا به دیپلماسی فرصت دهیم. چرا همیشه ما فقط به دیپلماسی فرصت می‌دهیم آن هم به قیمت خسارت‌های اقتصادی و فناوری و امنیتی؟ آقایان! دیپلماسی هدف نیست، بلکه وسیله تحقق اهداف است؛ وسیله‌ای که کارآمدی آن در پسابرجام زیر سؤال رفته.

محمد پاداش:

عراقچی: «اگر امریکایی‌ها آمادگی داشته باشند که همه تحریم‌ها را بردارند ما همه آماده هستیم که همه اقدامات خود را برگردانیم و اگر بخشی را بردارند ما هم متناسب با همان اقدام، اقدام می‌کنیم.» شتر تحریم‌ها را نمی‌شود دولا دولا سوار شد آقای عراقچی، همه تحریم‌ها باید لغو شوند.

سوگند زهرایی:

‏آقای عراقچی میگن این مدت به‌خاطر برجام گشایش‌های خوبی شده. کدوم گشایش‌ها رو میگن دقیقاً؟

عرفان چروئی:

‏عراقچی: «اگر امریکایی‌ها آمادگی داشته باشند که همه تحریم‌ها را بردارند ما همه آماده هستیم که همه اقدامات خود را برگردانیم و اگر بخشی را بردارند ما هم متناسب با همان اقدام، اقدام می‌کنیم.» ولی ‎#حرف_قطعی رهبر یه چیز دیگه بود: «لغو همه تحریم‌ها».

کاربری با نام «دختر سادات»:

‏عراقچی: اگر امریکایی‌ها آمادگی داشته باشند که همه تحریم‌ها را بردارند ما همه آماده هستیم که همه اقدامات خود را برگردانیم و اگر بخشی را بردارند ما هم متناسب با همان اقدام، اقدام می‌کنیم.

ن پ: جمهوری اسلامی جز عمل به حرف قانع نخواهد شد، این حرف‌ها نوعی عقب‌نشینی از ‎#حرف_قطعی است.

امیرعلی حیدر امیری:

‏پیشنهاد مذاکره امریکا در قالب ۱+۴ با ایران، فقط کارکرد و منفعت رسانه‌ای برای امریکا در جهت فریب افکار عمومی دارد. آقای عراقچی مواظب باشید باز گول نخورید.

مهدی قاسم‌زاده:

‏این صحبت جناب عراقچی عقب‌نشینی از ‎#حرف_قطعی رهبرمان (لغو تمام تحریم‌ها، مشاهده اقدام عملی و راستی آزمایی) محسوب می‌شود؛ اولاً برای این جماعت همچنان ‎#امضای_کری تضمین است، درثانی هدفشان صرفاً داغ نگه داشتن موضوع مذاکره در انتخابات۱۴۰۰ است، نه دفاع از منافع ملی!

محمد کرمانی:

گرم کردن گفتمان مذاکره پس از هشت سال منتظر گذاشتن کشور برای سیب و گلابی برجام خیانت است و بس. آن قدر که می‌توان از برجام منفعت برد همان «حرف قطعی» رهبری است و بس. هر راهی جز این در چارچوب برجام بن بست کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار