کد خبر: 1039470
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
مقایسه برنامه تدارکاتی تیم ملی فوتبال با بحرین و عراق در فاصله ۴ ماه تا آغاز دور برگشت انتخابی جام جهانی
در حالی دیروز اسکوچیچ در جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال برنامه‌های تیم ملی را برای حضور در دور برگشت انتخابی جام جهانی در خرداد سال آینده ارائه داد که ایران در شش ماه گذشته تنها یک بازی تدارکاتی داشته است، اما عراق و بحرین دو رقیب اصلی کشورمان در این مدت به ترتیب چهار و سه بازی برگزار کرده‌اند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دراگان اسکوچیچ در حالی دیروز به خیابان سئول جنوبی تهران رفت که یک جلسه مهم با مسئولان فدراسیون فوتبال داشت؛ جلسه‌ای که قرار بود با توجه به لغو بازی‌های انتخابی جام جهانی در فروردین، با محور برنامه جدید تیم ملی برگزار شود و سرمربی کروات برنامه‌هایش را با توجه به به تعویق افتادن بازی با هنگ‌کنگ و کامبوج مطرح کند. طبق آخرین تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، دور برگشت انتخابی جام جهانی قرار است خرداد ماه برگزار شود و تیم ملی تنها چهار ماه زمان برای این بازی‌های حساس پیش رو دارد؛ رقابت‌هایی که برای تیم ملی با توجه به نتایج ضعیف دور رفت، اهمیت بالایی دارد.

چشم‌انتظار خرداد ۱۴۰۰

۱۵ ماه از آخرین بازی ایران در انتخابی جام جهانی می‌گذرد، ۲۳ آبان سال گذشته که تیم ملی فوتبال مارک ویلموتس پرحاشیه را روی نیمکتش می‌دید مقابل عراق ۲ بر یک شکست خورد تا آن روز، با بدترین کارنامه ممکن دور رفت را به پایان برساند. دو برد مقابل تیم‌های درجه ۳ هنگ کنگ و کامبوج و باخت برابر بحرین و عراق به عنوان دو حریف اصلی ایران در راه صعود به مرحله بعد، کار تیم ملی را برای صعود در دور برگشت به سخت‌ترین شرایط رساند. در پایان این مرحله عراق با ۱۱ امتیاز در صدر ایستاد، بحرین ۹ امتیازی تیم دوم شد و تیم ایران با ۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

با توجه به این نتایج و صعود تنها دو تیم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، هر چهار بازی دور برگشت تبدیل به مسابقات مرگ و زندگی شد که تیم کشورمان باید از هر مسابقه با سه امتیاز پیروز بیرون بیاید تا راه صعود به مرحله بعد هموار شود. پس از لغو چند باره بازی‌های دور برگشت به دلیل شیوع کرونا در یک سال گذشته، قرار است دور برگشت مرحله اول انتخابی جام جهانی، خرداد سال آینده و به صورت متمرکز برگزار شود.

یک بازی در ۱۵ ماه!

حالا فرصتی کمتر از چهار ماه پیش روی تیم ملی فوتبال و دراگان اسکوچیچ است؛ یک زمان نه چندان زیاد که سرمربی کروات باید ملی‌پوشان را آماده بازی‌های بزرگ تیم ملی در ماه پایانی بهار سال آینده کند، آن هم در شرایطی که تیم ملی در ۱۵ ماهی که از آخرین بازی ایران در انتخابی جام جهانی مقابل عراق در آبان سال گذشته می‌گذرد، تنها یک اردو و یک بازی تدارکاتی برگزار کرده است.

مهرماه گذشته آخرین باری بود که ملی‌پوشان تیم ملی دور هم جمع شده بودند. ۱۳ مهر گذشته بود که اولین اردوی تیم ملی برای دو بازی دوستانه در تهران آغاز شد؛ اردویی که اولین تمرین تیم با اسکوچیچ هم بود. سرمربی کروات هشت ماه پس از اینکه در بهمن ۹۸ پای قرارداد با ایران را امضا کرد، سرانجام توانست در پاییز گذشته برای اولین بار شاگردانش را دور هم جمع کند. در این اردو قرار بود تیم ملی دو بازی دوستانه برابر ازبکستان و مالی برگزار کند. تیم ملی روز ۱۷ مهر در تاشکند در اولین مسابقه‌ای که اسکوچیچ روی نیمکت ایران می‌نشست، در یک بازی تدارکاتی برابر تیم ازبکستان ۲ بر یک پیروز شد. بازی با مالی هم که قرار بود ۲۲ مهر در ترکیه برگزار شود به دلیل آمار بالای کرونایی‌های حریف آفریقایی لغو شد تا یک اردوی یک هفته‌ای و یک بازی سهم تیم ملی در ۱۵ ماه گذشته باشد.

عراق و بحرین، فعال‌تر از ایران

در شرایطی تیم ملی فوتبال در ۱۵ ماهی که از پایان دور رفت انتخابی جام جهانی می‌گذرد، تنها یک بازی تدارکاتی برگزار کرده است که عراق و بحرین به عنوان حریفان اصلی تیم ملی که در جدول رده‌بندی هم بالای سر تیم کشورمان در پایان دور رفت قرار گرفته‌اند، فعال‌تر ظاهر شده‌اند و بازی‌های تدارکاتی بیشتری نسبت به تیم ایران برگزار کرده‌اند؛ مسئله‌ای که می‌تواند به آمادگی و هماهنگی آن‌ها برای بازی‌های دور برگشت در خرداد ۱۴۰۰ کمک زیادی کند.

در شرایطی تیم ملی ایران تنها یک بازی تدارکاتی در ۱۵ ماه گذشته و پس از پایان دور رفت داشته است که تیم ملی عراق به عنوان صدرنشین گروه C، در این مدت مشابه چهار بازی تدارکاتی داشته است. شاگردان کاتانچ ۲۲ آبان امسال برابر اردن به تساوی بدون گل رسیده‌اند، ۲۷ آبان به مصاف ازبکستان رفتند و این تیم را ۲ بر یک شکست دادند. عراقی‌ها در همین زمان کوتاهی که از سال ۲۰۲۱ هم می‌گذرد دو بازی تدارکاتی داشته‌اند. آن‌ها ۲۳ دی مقابل امارات صفر- صفر مساوی کردند و هشتم بهمن هم در آخرین بازی تدارکاتی‌شان ۲ بر یک مقابل کویت به برتری رسیده‌ند. عراقی‌ها به طور حتم در فروردین ماه هم چند بازی دوستانه دیگر خواهند داشت تا با یک تیم آماده، خرداد ماه مقابل شاگردان اسکوچیچ قرار بگیرند.

بحرین دیگر حریف ایران هم پس از پایان دور رفت جام جهانی در آبان سال گذشته تا امروز فعال‌تر از تیم کشورمان بوده و سه مسابقه تدارکاتی داشته است. بحرینی‌ها ۱۷ آبان مقابل تاجیکستان یک بر صفر پیروز شده‌اند، ۲۳ آبان در یک بازی تدارکاتی دیگر لبنان را ۳ بر یک شکست داده‌اند و ۲۶ آبان هم امارات را ۳ بر یک از پیش رو برداشته‌اند.

درخواست اسکوچیچ برای اردوی نوروزی

در شرایطی عراق و بحرین نسبت به تیم کشورمان برنامه آماده‌سازی قوی‌تری برای بازی‌های خرداد ۱۴۰۰ داشته‌اند که دیروز اسکوچیچ در جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال، خواستار برپایی اردو در نوروز شد تا ملی‌پوشان هماهنگ و آماده بازی‌های خرداد ماه شوند، البته هنوز مشخص نیست تیم ملی در این اردو بازی تدارکاتی خواهد داشت یا نه، با این حال به نظر می‌رسد با توجه به اردو‌ها و بازی‌های دو حریف ایران در انتخابی جام جهانی، اسکوچیچ و تیم کشورمان کار سختی در دور برگشت انتخابی جام جهانی پیش رو خواهند داشت؛ مسئله‌ای که می‌تواند کار صعود را سخت‌تر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار