کد خبر: 1039356
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
مسعود نجابتی در مراسم پایانی جشنواره «هنر مقاومت» به این نکته اشاره کرد که هنر انقلاب در دست ما امانت است و برای حفظ آن کوشیده‌ایم، ما فضای هنر را خط‌کشی نکرده‌ایم، اما خط‌کشی در این فضا وجود دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مراسم پایانی ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با حضور سیدمحمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح، مسعود نجابتی دبیرکل و محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره «هنر مقاومت» و جمعی از هنرمندان هنر‌های تجسمی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم که اجرای آن برعهده امیرحسین مدرس بود، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، طاهر شیخ‌الحکمایی و محمدرضا دوست‌محمدی دبیران بخش‌های کارتون و کاریکاتور، بخش حجم و بخش تصویرسازی ششمین جشنواره هنر مقاومت نیز حضور داشتند. مسعود نجابتی، دبیرکل ششمین جشنواره هنر مقاومت به عنوان اولین سخنران به سختی‌های بسیاری که برای حفظ هنر انقلاب کشیده شده است، اشاره کرد و گفت: «هنر مقاومت» نزد ما امانت است، این امانت را از اساتید و پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی دریافت کردیم و سعی بر حفظش نیز داشتیم و داریم، اما در این سال‌ها که برای حفظ آن کوشیدیم، طعنه‌ها و حرف‌های زیادی شنیدیم. «هنر مقاومت» نزد ما امانت است، این امانت را از اساتید و پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی دریافت کردیم و سعی بر حفظش نیز داشتیم و داریم، اما در این سال‌ها که برای حفظ آن کوشیدیم، طعنه‌ها و حرف‌های زیادی شنیده‌ایم. وی تأکید کرد: ما فضای هنر را خط‌کشی نکرده‌ایم، اما خط‌کشی در این فضا وجود دارد و به همین دلیل باید ببینیم کدام طرف ایستاده‌ایم. تا زمانی که جنگ و مبارزه و شرک و کفر در جهان باقی است، ما هم در میدان «هنر مقاومت» حضور خواهیم داشت. دبیرکل جشنواره «هنر مقاومت» همچنین بیان کرد: در این جشنواره به همان میزانی که به شهدای مدافع حرم پرداختیم، به شهدای مدافع سلامت هم پرداختیم و همان‌قدر که به شهدای غواص پرداختیم، به شهدای آتش‌نشان هم اشاره کردیم. در ادامه این مراسم از عباس ساکی، هنرمند جانباز رشته نقاشی در ششمین جشنواره «هنر مقاومت» تجلیل به عمل آمد، همچنین از محمدعلی رجبی‌دوانی هنرمند پیشکسوت نقاش و نگارگر، محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت طراح گرافیک، سیدعباس میرهاشمی هنرمند پیشکسوت عکاس و محمدحسین صلواتیان هنرمند پیشکسوت تصویرساز و کارتونیست نیز به عنوان هنرمندان پیشکسوت عرصه هنر مقاومت تجلیل شد.

محمدعلی کشاورز پس از مراسم تقدیرش در سخنانی گفت: من و دوستان دیگر، بیش از اعتبارات مادی به اعتبارات اخروی نیاز داریم و امیدوارم نصیب‌مان شود. محمدعلی رجبی‌دوانی پس از دریافت لوح تقدیرش تأکید کرد: باید از هنرمندانی تجلیل کرد که هنر انقلاب را با آثار خود زنده نگه داشته و لحظه‌ای از آرمان‌هایشان کوتاه نیامده‌اند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار