کد خبر: 1039355
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
در پی واکنش منفی افکار عمومی به پیشنهاد نظام پزشکی
در پی واکنش منفی و تند افکار عمومی به درخواست عجیب نظام پزشکی برای در اولویت قرار دادن هنرمندان جهت دریافت واکسن کرونا برخی هنرمندان با انتشار نامه یا درج پست در صفحات شخصی نسبت به دوقطبی ایجاد شده واکنش نشان دادند.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اخیراً نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی به وزارت بهداشت منتشر شد که در آن خواسته شده بود با توجه به فعالیت هنرمندان در عرصه فیلمسازی و سریال‌سازی برای تولید برنامه‌های هنری با هدف دعوت مردم به ماندن در خانه، ترتیبی اتخاذ شود تا سهمیه لازم برای اولویت واکسیناسیون هنرمندان همپای کادر درمان در نظر گرفته شود!

پس از انتشار این نامه در کنار حمایت برخی ابن‌الوقت‌ها که سعی دارند تحت هر عنوانی لزوماً دیده شوند، چهره‌های مختلفی از بین هنرمندان نسبت به آن واکنش نشان دادند و ضمن تقبیح اقدام درخواست شده خودشان را مانند بقیه مردم جامعه دانسته و حتی برخی از آن‌ها اعلام کردند که به عنوان آخرین نفر در کشور حاضر به دریافت واکسن کرونا هستند. در سوی دیگر این ماجرا اعلام شد که انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از حمید فرخ‌نژاد و فاطمه معتمد‌آریا بابت پیگیری مجدانه و دلسوزانه در قضیه نامه درخواست اولویت واکسن هنرمندان تشکر کرده است که معتمدآریا در نامه کوتاهی که ایسنا آن را منتشر کرد، نوشته است: «اینجانب فاطمه معتمدآریا خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندان سینما را اکیداً تکذیب می‌کنم. با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرارناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»

فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت) نیز با انتشار نامه‌ای اعلام کرده است اعضای این تشکل صنفی سینما، هیچ گونه مطالبه خارج از نوبتی برای دریافت واکسن کرونا ندارند.

واقعیت این است که طی چند سال اخیر و مشخصاً در دولت کنونی تلاش‌ها برای بر قله نشاندن جماعت سلبریتی روند تسریعی و شتابانی به خود گرفته است. این جماعت که نقش اساسی در پیاده‌سازی سبک زندگی غربی و تغییر سلایق مردم به عهده دارند، در بزنگاه‌های متعددی نشان داده‌اند با تعابیری مثل منافع ملی و وطن‌پرستی کاملاً بیگانه هستند و حتی گاهی با هشتگ‌پراکنی در فضای مجازی سعی کرده‌اند جای جلاد و شهید را به منظور کسب انتفاع شخصی‌شان عوض کنند. همزمانی انتشار نامه سازمان نظام پزشکی به وزارت بهداشت برای در اولویت قرار دادن هنرمندان جهت دریافت واکسن و انتشار گسترده فیلمی از یک بازیگر در امریکا که وی را در حال دریافت واکسن فایزر نشان می‌دهد، مسئله قابل تأملی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار