کد خبر: 1039256
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران سایبری برنامه‌های مجرمانه خود را با عنوان کمک به زلزله‌زدگان اجرا می‌کنند، گفت: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشر‌ها قرار نگیرند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران سایبری برنامه‌های مجرمانه خود را به عنوان کمک به زلزله زدگان اجرا می‌کنند، اظهار داشت: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشر‌ها قرار نگیرند.

سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به حادثه زلزله در شهرستان سی سخت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات شهروندان می‌کنند این در حالی است که کمک‌های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله زدگان حتماً از طریق نهاد‌های معتبر و مسیر‌های قانونی که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود، اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته در خصوص جمع آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و اشخاصی که در این خصوص فعالیت کرده اند و سایر تجربیات ثبت شده، متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که مجرمان سایبری با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده با تحریک اذهان عمومی و بعضا سوء استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور و تحت عنوان جمع آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری رساندن به آسیب دیدگان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

وی بیان داشت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی در کار گروه ویژه در پلیس فتا، تاکنون چندین نفر با راه اندازی کانال اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با این شیوه می‌کردند که مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدام قضائی و قانونی علیه مجرمان و متخلفان این حوزه آغاز شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار