کد خبر: 1039255
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشد بهتر است از روش‌های خرید غیرحضوری که مورد تایید مراجع قانونی این موضوع است، استفاده کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و حمایت از کسب‌وکار‌های اینترنتی افزود: برنامه ریزی برای خرید یا تامین مایحتاج مردم به صورت غیرحضوری بر عهده سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاست. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید غیرحضوری مبتنی بر بستر‌های قانونی را مناسب می‌داند و حمایت‌های تشویقی و توصیه‌ای در این زمینه انجام شده است. ولی در نظر گرفتن بستر‌های لازم بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

وی عنوان کرد: پیشنهاد اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان رعایت اصول بهداشتی، پرهیز از حضور در محل‌های پر تجمع و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده صحیح از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌هاست. رعایت این موارد بهداشتی و توصیه‌های مکرر همکاران ما در نظام سلامت، اصلی‌ترین راه مقابله با کرونا است.

لاری افزود: همچنین توصیه می‌کنیم که اگر افراد قادر به انجام خرید به صورت غیرحضوری و مبتنی بر بستر‌های امن و با رعایت اصول قانونی در این زمینه هستند، از حضور در فروشگاه‌های پرتردد خودداری کنند. به ویژه اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشد نیز بهتر است از روش‌های خرید غیرحضوری که مورد تایید مراجع قانونی این موضوع است، استفاده کند. با این حال، تایید صلاحیت یک فروشگاه اینترنتی یا غیرحضوری بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، اما توصیه به حضور کمتر در محل‌های پرتجمع یکی از اصول اساسی برای مقابله با کرونا است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار