کد خبر: 1039232
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برگزاری آزمون‌های استاندارد در دبیرستان و اجرای هدایت تحصیلی از دوران ابتدایی می‌توانند جایگزین کنکور باشند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص وضعیت کنکور در کشور، اظهار کرد: کنکور یک بحث استراتژیک است که باید انجام شود و تنها نکته در این مورد موضوع جایگزین برای کنکور است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های جذب دانشجو این است که آموزش و پرورش در ۳ سال آخر دبیرستان، آزمون‌های استاندارد اجرا کند چرا که نمرات آن می‌تواند کمک کننده باشد.

زاهدی در ادامه هدایت تحصیلی را نیز یکی از روش‌های جایگزین برای پذیرش در کنکور دانست و یادآور شد: اگر آموزش و پرورش بتواند همزمان با برگزاری آزمون‌های استاندارد موضوع هدایت تحصیلی و استعدادسنجی دانش آموزان را از اول ابتدایی اجرا کند می‌توانیم جایگزین خوبی برای کنکور داشته باشیم، اما چون شرایط اجرای هدایت تحصیلی از دوران ابتدایی به این راحتی فراهم نیست فعلا اجرای آزمون‌های استاندارد در ۳ سال آخر دبیرستان می‌تواند ملاک خوبی برای جایگزینی کنکور باشد تا زمانی که هدایت تحصیلی انجام و اضافه شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یوسف حمید زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
به نظر می رسد که بغیر از رشته های تاب مانند پزشکی، دندان پزشکی، دارو سازی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجیی و بینایی سنجی ؛ جذب دانشجو از طریق خود دانشگاهها به شکل انجام مصاحبه حضوری توسط اعضای گروههای علمی در مراکز آموزشی راهکار مناسبی باشد. وزارت بهداشت آئین نامه اجرایی تهیه کند و نحوه امتیاز دهی به معدل تمام پایه های تحصیلی، بومی بودن، شاگرد اول تا پنجم بودن در کلاس در 12 سال تحصیلی، تخصیص امتیاز به کسب امتیاز در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری، فناوری، ابلاع و ابتکار و اختراع و.... توسط دانش آموزان و.... را بصورت علمی تهیه کند و به دانشگاهها ارسال نماید. بعلاوه جذب دانشجوی خارجی را نیز به دانشگاهها تفویض کند. همان نظام سهمیه ای حاکم بر کنکور را در جذب دانشجو در هر رشته در هر مرکز آموزشی را نیز بعنوان روش اجرا تایید کند تا هر دانشگاه با بررسی سوابق آموزشی و میزان علاقه و انگیزه دانشجو و میزان شناخت دانشجو از رشته درخواستی تصمیم بگیرد. چون اساتید بهترین افرادی هستند که میتوانند بدون تعصب و صرفا براساس پارامترهای تعریف شده تصمیم بگیرند. خواهش می کنم این پیشنهاد را جدی بگیرند. البته می توان از تجارب جذب دانشجو توسط دانشگاههای مختلف در غرب و شرق عالم هم کمک بگیریم و لذا میتوان کنگور را به شرایط خاص و امتیازات خاص محدود نمود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار