کد خبر: 1039184
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
مرد معتاد که به اتهام قتل مادرش بازداشت شده‌است، با اعلام گذشت از سوی خواهرش از مجازات قصاص فاصله گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: فروردین‌سال‌۹۸، مردی مأموران پلیس ورامین را از مرگ مشکوک مادرش در خاتون‌آباد باخبر کرد و گفت: «برای انجام کاری بیرون رفته بودم، اما وقتی به خانه برگشتم مادرم خودش را حلق‌آویز کرده بود. وقتی آن صحنه را دیدم بلافاصله مادرم را پایین آوردم، اما بی‌فایده بود.»

با ثبت این اظهارات جسد زن ۶۱‌ساله به نام پوران به پزشکی قانونی منتقل شد، اما کارشناسان علت فوت را فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کردند.

با اعلام این گزارش، پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پسر ۳۲‌ساله مقتول به عنوان اولین مظنوان بازداشت شد. حسام که معتاد به مواد‌مخدر بود تحت بازجویی قرار گرفت. او ابتدا سعی داشت پلیس را گمراه کند، اما در بازجویی‌های فنی به قتل مادرش اعتراف کرد و با اقرار به جرمش راهی زندان شد.

پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. ابتدای جلسه دختر مقتول در حالیکه به شدت گریه می‌کرد، گفت: «با مرگ مادرم فقط همین یک برادر را دارم. من تنها اولیای‌دم پرونده هستم به همین خاطر از خون مادرم می‌گذرم و راضی به قصاص نیستم.»

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «بعد از فوت پدرم، با مادر و خواهرم زندگی می‌کردیم تا اینکه گرفتار اعتیاد شدم و فهمیدم مادرم خانه را به نام خواهرم سند زده است. این رفتار باعث شد کینه آن‌ها را به دل بگیرم.»

متهم در خصوص قتل گفت: «آن روز سر همین موضوع با مادرم درگیر شدم، اما او شروع به داد و فریاد کرد. از عصبانیت او را هل دادم که سرش به دیوار راه‌پله‌ها خورد و از سرش خون آمد. از ترس او را رها کردم و به اتاق رفتم و خوابیدم. بعد از ساعتی دوباره به راه‌پله‌ها برگشتم که با جسد مادرم روبه‌رو شدم. همانجا تصمیم گرفتم برای گمراه کردن پلیس جسد را حلق آویز کنم تا همه فکر کنند مادرم خودکشی کرده است، اما بعد از چند دقیقه طناب را بریدم تا مادرم روی زمین بیفتد. باور کنید او مرده بود که به طناب آویزان کردم.»

پسر جوان در آخرین دفاعش گفت: «از کاری که کرده‌ام پشیمانم و تحت‌تأثیر مصرف مواد دست به چنین اشتباهی زدم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار