کد خبر: 1039140
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
محمود صادقی نماینده نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: مشکلات زمانی اتفاق افتاد که رویکرد دولت از رویکرد اصلاح‌طلبان فاصله گرفت. دولت روحانی به هر ترتیب ضعف‌هایی داشت که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمود صادقی نماینده نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان در نوزدهمین اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات 1400 گفت: ما(اصلاح طلبان) سرانجام به این تصمیم رسیدیم که دوباره مثل گذشته یک نهاد اجماع ساز را داشته باشیم برای یک مشارکت فعال اما در انتخاباتی که آزاد و قانونی و رقابتی و عادلانه باشد و ما بتوانیم کاندیداهایمان را برای برنامه‌ای راهگشا داشته باشیم.

وی افزود: اصلاح طلبان علاوه بر 32حزب شورای هماهنگی از ظرفیت های خارج از احزاب هم استفاده می کنند. 15 شخصیت حقیقی به علاوه‌ی 32 حذب شدند نهاد اجماع ساز که یک جبهه یا اعتلاف از احزاب اصلاح طلب است و بنا دارد هماهنگی داشته باشند برای ورود به انتخابات.

صادقی بیان داشت: ضرورت مشارکت مردم یعنی چی؟ آیا فقط مردم بیایند رای بدهند یا حق انتخاب هم دارند؟ تکلیف و حق دو روی سکه‌ی انتخابات است. رهبری می‌فرمایند: حتی آنانی که ما را قبول ندارند بیایند بخاطر ایران رای بدهند.اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ی انتخابات تاکید دارند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود این نهاد اجماع ساز هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد، چقدر احتمال می‌دهید با یک کاندیدای واحد وارد انتخابات شوید؟ گفت: وجود اختلاف دیدگاه امر غیر قابل انکاری است و این بر می‌گردد به سابقه‌ی تاریخی اصلاح طلبان. در طی زمان تحولاتی به وجود آمده و این سبب دسته بندی شد؛ چپ قدیم و چپ جدید، راست سنتی و راست مدرن به وجود آمد. و همین سبب وجود اختلاف شد و در عین حال باعث تنوع طیف شد. در انتخابات 1400 راهبرد رسمی اعلام شده اصلاح طلبان در چهارچوب نهاد اجماع ساز هماهنگ با هم عمل می‌کنند.

صادقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اصلاح طلبان اگر سرمایه اجتماعی داشتند در انتخابات 98 باید گزینه‌های خوبی ارائه می‌کردند. اصلاح‌طلبان آیا برای‌شان سرمایه اجتماعی وجود داشت؟ کابینه دولت روحانی از خودتان است ولی موقع که صحبت از دولت روحانی می‌شود خودتان را جدا می بینید شاید آقای روحانی گزینه مطلوبی نباشد برای اصلاحات، اظهار داشت: آقای هاشمی سال 84 تا 92 فرق کرده بود و تقریباً چشم و گوشش باز شده بود و به ضرورت و گفتمان اصلاح طلبان نزدیک شده بود. دولت روحانی در چهار سال اول را قبول داشت اما در 4 سال دوم را نه در دولت اول تورم حدود 40 درصدی تک رقمی شد و در حوزه سیاست و ... پیشرفت داشتیم اما در دولت دوم ناهماهنگی‌ها در تیم اقتصادی و خروج آمریکا از برجام باعث شد ناکامی ها به وجود آید. مشکلات زمانی اتفاق افتاد که رویکرد دولت از رویکرد اصلاح طلبان فاصله گرفت به هر ترتیب ضعف‌هایی داشت دولت روحانی که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار