کد خبر: 1039096
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
روسای جمهور روسیه و ترکیه بار دیگر بر تعهد خود در مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کردند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی پایبندی خود به مبارزه علیه تروریسم در سوریه را مورد تاکید قرار دادند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در گفت‌و‌گویی تلفنی بار دیگر بر پایبندی خود به مسیر مبارزه با ترویسم در سوریه تاکید کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس حل بحران سوریه را به نفع همه دانست. اردوغان همچنین به همتای روس خود تاکید کرد لازم است فرصت صلح و ثبات در لیبی را از دست ندهیم.

پیشتر نیز «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه در حاشیه پانزدهمین دور مذاکرات آستانه در شهر «سوچی» روسیه تاکید کرده بود که باید تروریسم در سوریه از بین برود و هیچ راهی برای مصالحه با گروه‌های تروریستی داعش یا هیئت التحریر الشام (جبهه النصره) وجود ندارد.

شایان ذکر است ترکیه و روسیه از کشور‌های ضامن صلح سوریه هستند. روند صلح آستانه، توسط سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و در راستای یافتن راه حلی دائمی برای جنگ داخلی سوریه مطرح شد و دستور کار کلی آن نیز حول سه محور اصلی تدوین نظام قانون اساسی، انتقال قدرت و همچنین مسائل امنیتی و ساکن کردن آوارگان جنگ تنظیم شده که از سوی سه کشور مذکور در حال بررسی و پیگیری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار