کد خبر: 1039089
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارات دبیرکل ناتو درباره لزوم بازنگری در این ائتلاف غربی به لحاظ کردن تهدیدات چین را محکوم کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: صحبت‌های «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در اولین روز از برگزاری نشست مجازی وزرای دفاع ناتو واکنش چین را به دنبال داشت.

دبیرکل ناتو در اولین روز از برگزاری نشست مجازی وزرای دفاع عضو این ائتلاف نظامی غربی بر لزوم تقویت و به روز شدن ناتو با توجه به تقویت چین و وخامت روابط با روسیه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ خطاب به وزرای دفاع کشور‌های عضو این ائتلاف گفت، «مفهوم راهبردی ۲۰۱۰ ناتو» باید به‌روز رسانی شود، زیرا اوضاع تغییرکرده و اوج گیری چین و وخامت روابط با روسیه در این مورد لحاظ نشده است.

«هوآ چوانینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران در پایتخت این کشور، ضمن محکوم کردن اظهارات دبیرکل ناتو آن را ادبیات دوره جنگ سرد توصیف کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: «از نظر من این اظهارات بقایای تفکر جنگ سرد است. چین یک مفهوم توسعه صلح آمیز را دنبال می‌کند. استراتژی نظامی ما، دفاعی است. چین یک عنصر سازنده و حافظ نظم بین‌المللی است».

این مقام پکن ادامه داد: «ما به تلاش‌ها برای صلح جهانی مساعدت کرده‌ایم و همچنان به این کار ادامه خواهیم داد. توسعه چین برای همه جهان فرصت است».

سخنگوی وزارت خارجه این کشور ابراز امیدواری کرد که ناتو در قبال چین موضع «واقعگرایانه، مثبت و باز» اتخاذ و به صلح و ثبات جهانی بیشتر کمک کند.

وی با رد دوباره سخنانی ضد چینی و روسی دبیرکل ناتو افزود: «در جهان معاصر، تفکر جنگ سردی هیچ آینده‌ای ندارد».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار