کد خبر: 1039056
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
وزیر بهداشت با بیان اینکه علی‌رغم دروغ بزرگ عدم تحریم دارو هزار راه را برای وارد کردن دارو طی کردیم، گفت: برای اولین‌بار در جهان است که این سیگنال دریافت شده که ایران از تسهیلات بانک جهانی برای تجهیزات لازم درمانی برخوردار شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح پروژه تجهیزات پزشکی استفاده شده از تسهیلات بانک جهانی، با اشاره به وضعیت گذشته و حال کرونا در ایران، اظهار داشت: سالی که گذشت سال بسیار سختی بود، اما همواره مورد حمایت و رعایت پروتکل‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب قرار داشتیم و رئیس‌جمهور نیز در این خصوص حمایت‌های خوبی داشتند.

وی ادامه داد: اگر چه کمک بانک جهانی به ما کم بود، اما فتح بابی بود که دنیا بفهمد که ایران در سال‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته، توانسته روی پای خود بایستد و از طوفان‌ها بگذرد.

نمکی با تأکید بر اینکه ایران آنقدر مستحق کین نیست، گفت: این اولین‌باری بود که از قفل تحریم‌ها به آن رسیدیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مطرح شدن کرونا در دنیا و شرایط مدیریت آن در ایران، خاطرنشان کرد: زمانی که کرونا در ایران مطرح شد، ما خود را در گردابی بزرگ احساس کردیم که قرار بود با دستان بسته در طوفان بلا حرکت کنیم؛ به طوری که اجازه تامین ماسک و گان و مهمات اصلی این حمله سنگین و دفاع توانفرسا را ندادند.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که ظرف پنجاه روز از واردکننده تجهیزات مورد نیاز، به تولیدکننده، سپس به صادرکننده آن تبدیل شدیم، خاطرنشان کرد: هزار راه را برای وارد کردن دارو طی می‌کردیم، علی‌رغم دروغ بزرگی که آن‌ها مطرح کردند که ما برای دارو تحریمی نداریم، اما ما برای تهیه دارو از منابع اصلی و حمل و نقل آن، بزرگترین مشکلات را داشتیم.

نمکی با بیان اینکه این اقدامات مانعی برای خدمات بهداشتی و درمانی نشد، یادآور شد: دستاوردی که در این خصوص در ایران به دست آمد این بود که با لطف خداوند و همدلی در این زمان به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی اقدامات وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز در مراکز درمانی، ابراز داشت: توانستیم در این مدت ۲۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو و ۸۰ تخت آماده برای پشتیبانی تأمین کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در این طرح مشارکت داشتند و توانستیم با کمک بسیج در اسفند و فروردین گذشته به سرعت میزان مرگ و میر و بستری‌ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق غربالگری با نام شهید سلیمانی در کشور، افزود: پیش‌بینی دنیا این بود که ما روزانه ۱۲۰۰ مرگ و میر داشته باشیم، اما این محقق نشد، بلکه این روند کاهش پیدا کرد.

نمکی با اشاره به ارائه تسهیلات بانک جهانی در تأمین تجهیزات پزشکی برای ایران، بیان داشت: برای اولین‌بار در جهان است که این سیگنال دریافت شده است که ایران از این امکانات اگرچه که کم است، برخوردار شود. همچنین دنیا فهمید که ایران سرزمینی نیست که در آن فسادی که در برخی از کشور‌ها در خصوص هزینه کردن اعطای وام‌های جهانی وجود دارد، مطرح باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز مسئولان جهانی بهداشت و دنیا متوجه شدند که اگر ایران را کمک کنند، کمک به تقویت نظام سلامت است؛ ضمن اینکه این اقدام بانک جهانی فتح بابی است برای مراحل بعدی و پذیرفتند که باید در مراحل بعدی نیز کمک کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار