کد خبر: 1039036
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

فرش اکسیر تولید کننده فرش دستباف گونه با کیفیتی بی نظیر

رپورتاژ آگهی/ پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات مختلفی که در تولید فرش های ماشینی به کار می رود، موجب پیشرفت چشمگیر در عرصه تولید فرش های ماشینی طی دهه های اخیر شده است. به گونه ای که امروز، شاهد تنوع بسیار گسترده ای از طرح و رنگ در تولید انواع فرش ماشینی بوده ایم. می توان اوج پیشرفت در این زمینه را در تولید فرش های طرح دستباف مشاهده نمود. به گونه ای که شاهد تولید فرش دستباف گونه با بافتی بسیار متراکم و کیفیتی باورنکردنی هستیم.

فرش دستباف گونه یکی از جذاب ترین انواع فرش ماشینی است که جلوه ای از پیشرفت چشمگیر فناوری مورد استفاده در تولید فرش ماشینی ، طی دهه اخیر بوده است.

در واقع این نام به فرش طرح دستبافت با تعداد شانه های بیشتر و تراکم بالاتر اتلاق می شود؛ نکته ای که باعث می شود تنوع بی نظیری در تولید این فرش ها وجود داشته باشد و طرح های گوناگونی را در بر بگیرد. این امر باعث شده است که فرش طرح دستبافت شباهت بسیار زیادی به فرش های دستباف داشته باشد.

فرش اکسیر تولید کننده فرش دستباف گونه با کیفیتی بی نظیر

تفاوت فرش ماشینی و دستباف در قدیم

موارد مختلفی وجود دارد که موجب تمایز فرش ها می شود. این موارد که هر کدام جزء مهمی از کیفیت فرش را تشکیل می دهند، شامل موارد زیر هستند:

جنس نخ

تراکم بافت

استحکام و نوع گره فرش

رنگ

جنس نخ فرش

نوع نخ ها در فرش دستباف طبیعی هستند. در گذشته، پیشرفتگی دستگاه های بافت پایین بود و توانایی بافت با هر نخی را نداشتند. از سویی دیگر، نخ های مورد استفاده در فرش های دستباف ، به صورت صنعتی تولید نمی شدند و همین امر، بر سختی بافت فرش با ماشین می افزود.

از سویی دیگر به همان علتی که گفته شد، نوع نخ هایی که در فرش ماشینی استفاده می شد از جنس های پلاستیک و به اصطلاح غیر طبیعی بودند. مانند نخ هایی که از صنایع پتروشیمی بدست می آمد.

امروز اما، با پیشرفت شگرفت نساجی و ماشین های بافت، هم تولید نخ طبیعی بسیار ساده شده است و هم توان دستگاه ها برای انجام بافت با انواع نخ ها ممکن شده است.

به طور مثال، امروز فرش اکسیر در بافت فرش ماشینی های فوق متراکم، از نخ طبیعی با الیاف بامبو استفاده می کند که علاوه بر لطافت ، به دلیل طبیعی بودن همان حس فرش دستباف را ارائه می دهد.

تراکم بافت فرش

فرش های ماشینی، در گذشته به دلیل محدودیت ماشین های بافت، توان بافت ریز و متراکم را نداشته اند. اصطلاحاتی مثل رج و شانه را شنیده اید. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، فرش قوام داشته و کیفیت بالاتری دارد.

دستگاه هایی که امروز در کشورهایی نظیر بلژیک ساخته می شوند، به قدری پیشرفت کرده اند که توان انجام بافت های بسیار ریز و فشرده ای را دارند.

استحکام و نوع گره فرش

فرش ایرانی توسط استادان چیره دستی بافته می شود. استادانی که نوع گره خاصی را در بافت استفاده می کنند. باید زمانی می گذشت تا با کم هزینه تر شدن ساخت دستگاه های پیچیده، توان انجام گره خاص فرش ایرانی انجام شود.

امروز کارخانجاتی مثل فرش اکسیر ( که با نام اکسیر هالی نیز شناخته می شود) با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و فوق پیشرفته بلژیکی بافتی بسیار نزدیک و گاهی مطابق با گره اصیل فرش ایرانی را انجام می دهند.

رنگ فرش

علاوه بر الیاف طبیعی در فرش دستباف ، در رنگرزی نخ ها از رنگ طبیعی استفاده می شد. این رنگ ها از زعفران ، گردو و مواد دیگر کاملا طبیعی بدست می آمد.

امروز ، رنگرزی نخ توانسته این میل برای استفاده رنگ های طبیعی را محقق کند. به شکلی که رنگ های مورد استفاده در نخ های فرش اکسیر ، کاملا طبیعی بوده و حتی با چند بار شستشو پس از بافت به بازار عرضه می شوند.

ویژگی های فرش ماشینی دستبافت گونه

فرش اکسیر هالی به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی توانسته است با استفاده از تکنولوژی روز و ماشین آلات پیشرفته فرش دستباف گونه را با کیفیتی بی نظیر تولید و عرضه نماید.

فرش طرح دستباف تولید شده در کارخانجات فرش اکسیر ، ظاهری بسیار شبیه به فرش های دستبافت دارد. به همین خاطر نیز این نام برای آن ها به کار می رود.

روشی که در بافت این فرش به کار می رود باعث می شود که نخ های فرش ، خواب رفتگی بیشتری نسبت به دیگر فرش های ماشینی موجود در بازار داشته باشد. نکته ای که استحکام بیشتر این فرش ها را به همراه دارد.

همچنین ریزبافت بودن این فرش ها موجب شده است که امکان تولید فرش با هر طرحی وجود داشته باشد. این نکته کمک کرده است تا اکسیر بتواند بسیاری از طرح های محبوب را که پیشتر تنها در فرش های دستبافت دیده می‌شد، تولید و عرضه نماید.

همچنین این بافت ریز ، در کنار استفاده از نخ های با کیفیت بالا ، نرمی و لطافت بی نظیر فرش دستباف گونه اکسیر را به دنبال دارد.

فرش اکسیر تولید کننده فرش دستباف گونه با کیفیتی بی نظیر

فرش طرح دستباف اکسیر ؛ تولید شده از ابریشم طبیعی

فرش طرح دستباف اکسیر 1200 شانه و با تراکم 3600 تولید می شود. همچنین در بافت این فرش ها از نخ طبیعی بامبو و ابریشم طبیعی استفاده می شود. نکته که ظرافت این فرش ها رو دوچندان می کند.

فرش ابریشم اکسیر هالی ، به حدی به فرش دستباف شباهت دارد که بسیاری از افراد، نمی توانند آن را از فرش دستباف تشخیص دهند.

نکته بسیار جذاب در مورد فرش دستباف گونه ابریشمی اکسیر آن است که این فرش ها پس از بافت توسط ماشین، به دست استادکاران برجسته فرش قم ، پرداخت می شوند.

در این مرحله پرداخت فرش با دقت و ظرافت توسط این هنرمندان برجسته انجام می شود. این مرحله عملیاتی چون تیغ زنی ، دور دوزی و گره زنی را در بر می گیرد.

فرش اکسیر هالی با تولید فرش دستباف گونه با کیفیتی بی نظیر ، چشم همه علاقمندان را به خود معطوف کرده است.

چیزی که شما دوست خواهید داشت لطافت باورنکردنی این فرش ها و انعطاف خیره کننده آن ها است. به شکلی که هر بیننده ای سوال می پرسد که آیا این فرش ، یک فرش دستباف است؟

اگر به فرش های طرح دستباف اکسیر علاقمند هستید، کافی است به وبسایت فرش اکسیر یا فروشگاه های آن سری بزنید و از مجموعه فرش های متنوع اکسیر دیدن کنید. فرش دستباف گونه اکسیر زیبایی و کیفیت یک فرش دستبافت را با قیمتی به مراتب کمتر برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار