کد خبر: 1039034
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: موضع اصولی و محکم ائمه جمعه استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به تاسی از رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم  در مراسم گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن تبریز در محضر رهبر انقلاب که به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است، افزود: در مساله جنگ قره باغ به تاسی از فرموده حضرت عالی که فصل الخطاب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، نمایندگان شما در استان های مزبور  به عنوان سربازان دیپلماسی فرهنگی کشور به میدان آمده و موضع شما را تبیین نمودند که بازتاب گسترده در کشور و جمهوری آذربایجان داشت.

وی اظهار داشت: من با کمترین فاصله از پایان جنگ قره باغ طی بازدید میدانی از نوار مرزی، شانه های مرزبانان غیور را بوسیدم.

آل هاشم با اشاره به همت بالای مردم آذربایجان در مبارزه با شیوع کرونا، با بیان اینکه در مبارزه با کرونا با استفاده از ظرفیت بسیج حماسه ای بی نظیر از  همدلی خلق شد، ادامه داد: مردم آذربایجان که از کلام ولی امر خود نشان تبلور عزت ملی و دینی دریافت کرده اند،  به پیش قراولی خود در نهضت های مختلف مشهورند، در نهضت کمک های مومنانه نیز به ندای رهبری لبیک گفته و در کنار مشارکت های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان،  ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام،  ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت استان را به ستاد پشتیبانی عرصه سلامت تبدیل کردند.

وی افزود: بر همین اساس کارخانجات آذربایجان شرقی با بهره گیری از فناوری شرکت ها دانش بینان و مراکز دانشگاهی مواد ضدعفونی، بهداشتی و ماسک را به تولید حداکثری رسانده اند و بنده بارها از قول شما از این واحدهای تولیدی تشکر کرده ام.

آل هاشم تشکیل گروه های جهادی از نخستین روزهای شیوع کرونا در آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این گروه ها برای فعال سازی مساجد وارد عرصه شده و تامین و توزیع ماسک،   مواد ضدعفونی و گندزدایی و توزیع مواد غذایی با تاکید بر حفظ کرامت نیازمندان را به مورد اجرا گذاشتند و همچنین در برگزاری شکوهمند عزاداری های حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  و استفاده بهینه از ایام محرم برای کمک های مومنانه وارد کارزار شدند.

وی گفت: در جریان کمک های مومنانه محوریت مسجد در بسیج مردمی یک بار دیگر احیا شد و حضور داوطلبانه طلاب و فضلای استان در ساماندهی امور شرعی جلوه های ماندگار از مجاهدت مومنانه فرزندان ملت در لباس روحانیت رقم زد.

آل هاشم اظهار داشت: ما از مشی رهبری انقلاب آموخته ایم که گره زدن مشکلات کشور به کدخدایان مایه کفران است که بر همین مبنا و برای رفع موانع تولید در استان وارد عمل شده و آنرا به بزرگ ترین کارگاه کشور با فعال سازی صادرات و واردات تبدیل کرده و گام های موثر برای بی اثر کردن تحریم ها و اقدام فوری برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور برداشته ایم.

وی از تهیه و تدوین مجموعه نفیس درآمدی بر دانشنامه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری دانشگیاهان و فرهیختگان استان به همت سپاه عاشورا خبر داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشتنازی آذربایجان در عرصه های گوناگون را محصول هماهنگی و همدلی کم نظیر بین مسئولان استان و برقراری روابط خوب بین مدیریت سیاسی،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،  مسئولان قضائی و امنیتی و فرماندهان نیروهای مسلح برای فراهم سازی زمینه خدمت شایسته به ملت رشید آذربایجان دانست.

آل هاشم یادآور شد:  دوباره عهد می بندیم آذربایجان قهرمان بی واهمه تا پای جان برای بقا و ثبات انقلاب اسلامی ایستاده و برای حراست از کیان و ناموس ایران و اسلام عزیز و ولی امر خود جان را به میثاق خون صیقل داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر