کد خبر: 1039000
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
آغاز غافلگیر‌کننده مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا
مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با دو غافلگیری آغاز شد. سه‌شنبه شب وقتی علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر جهان به تماشای دو مسابقه اول این مرحله نشستند هرچند توقع تماشای بازی‌های جذابی را داشتند، اما نتایج غافلگیر‌کننده را نه!
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بارسا در حالی سه‌شنبه شب در نیوکمپ تحقیر شد که با اوج‌گیری دوباره در لالیگا هوادارانش را امیدوار کرده بود. لیورپول هم در حالی برنده از زمین لایپزیش بیرون آمد که کمتر کسی توقع پیروزی این دو تیم را داشت.

امباپه بلای جان بارسا

بارسا باخت بد هم باخت، آن هم مقابل تیمی که قرار بود از آن انتقام بگیرد، در دیداری که همه منتظر بودند تا ثابت شود مسی یک سروگردن بالاتر از امباپه و دیگر ستارگان پاری‌سن‌ژرمن است.

اما سه‌شنبه شب نه مسی، مسی چند روز قبل بود و نه بارسا تیم سرحال شده در لالیگا. شکست ۴ بر یک در خانه حالا همه را ناامید کرده است. شاید اگر چند فصل قبل بود، می‌شد امیدوار بود، اما نه کومان مربی بازی‌های بزرگ است و نه این بارسای متلاشی شده از هم توان برگرداندن این نتیجه را در فرانسه دارد.

جدای از شکست باید به درگیری‌های بازیکنان با هم و سرازیر شدن سیل انتقاد‌ها از سرمربی تیم هم اشاره کرد. جدال لفظی پیکه و گریزمان حین بازی شالوده بارسا را در نیمه دوم به‌هم ریخت. جدالی که حالا به ترک اردوی بارسا از سوی گریزمان و سفر به فرانسه انجامیده است!

از سوی دیگر خنده‌های کومان بعد از پایان مسابقه باعث خشم هواداران بارسا شده، آن‌ها می‌خواهند بدانند که سرمربی تیم‌شان به چه چیزی می‌خندید.

با تمام این‌ها رونالد کومان معتقد است نیمه دوم بازی یک تحقیر به تمام معنا بوده است. او می‌گوید: «نیمه دوم یک تحقیر به معنای واقعی بود. پاریس برتر بود و نشان داد تیم کامل‌تری دارد. باید آن را پذیرفت. با وجود این باید به این مسیر ادامه دهیم و بهتر شویم. می‌دانستیم که ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد، چون با تیم بزرگی روبه‌رو بودیم و به خاطر تجربه و مسائل دیگر آن‌ها برتر از ما بودند.   همیشه بازی دوم وجود دارد، اما نمی‌توان دروغ گفت، اگر ۴ بر یک شکست بخورید شانس کمی برای صعود دارید.»

در سوی مقابل سرمربی آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به بازیکنانش هشدار داد که هنوز صعود قطعی نشده و باید منتظر هر اتفاقی بود. پوچیتینو گفت: «من از نتیجه به دست آمده خوشحالم، اما باید واقع‌بینانه با این نتیجه برخورد کرد. بارسلونا همچنان شانس دارد و ما چیزی را تمام شده نمی‌دانیم. روز یک‌شنبه بازی مهمی برابر موناکو در لیگ داریم. می‌دانیم که ما بازی خوبی برابر بارسلونا به نمایش گذاشتیم، اما دیدار برگشت هنوز باقی مانده است.».

اما ستاره بی‌چون چرای این بازی کسی نبود جز کیلیان امباپه، ستاره جوان فرانسوی که با هت‌تریک خود عامل اصلی برتری تیمش بود. او در پایان بازی گفت: «از این پیروزی بزرگ بسیار خوشحال هستیم. این دیدار برای ما بسیار مهم بود. برای پیروزی به نیوکمپ رفتیم و به هدف خود دست پیدا کردیم. ما نمایشی خیره‌کننده داشتیم و با شایستگی به پیروزی رسیدیم. اکنون نوبت صدرنشینی در لیگ است.»

بازگشت لیورپول

لیورپول خوش‌شانس بود که با لایپزیش در زمین بی‌طرف بازی کرد. کلوپ و مردانش باید ممنون کرونا باشند، چراکه دیدار آنها، پدیده فوتبال آلمان را به مجارستان برد تا لیورپول با یک نمایش خوب ۲ بر صفر پیروز شود و امیدوار به بازی برگشت. نمایش‌های ضعیف لیورپول در انگلستان تقریباً همه را مجاب کرده بود که یک شکست دیگر را به تماشا بنشینند، اما کلوپ و مردانش نشان دادند که هنوز می‌توانند سرپا بایستند.

سرمربی لیورپول بعد از این پیروز روحیه‌بخش گفت: «خیلی خوشحالم. ما سزاوار کسب این پیروزی بودیم. در چنین دیدار‌هایی هیچ تیمی نسبت به دیگری شانس بیشتری برای صعود ندارد و هر یک از دو تیم می‌توانند شرایط را برای یکدیگر دشوار کنند. من تصور می‌کنم امشب شرایط به سود ما پیش رفت. با برنامه‌ریزی درست آن‌ها را وادار به اشتباه کردیم، با این حال من نسبت به تیم لایپزیش شناخت کافی دارم و می‌دانم که آن‌ها توانایی غلبه بر این شرایط را دارند.»

ناگلزمن، سرمربی لایپزیش هم با اشاره به اشتباهات بچگانه بازیکنانش ابراز امیدواری کرد که در بازی برگشت این نتیجه را جبران کنند: «ما در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و فرصت‌های خوبی را به وجود آوردیم، اما متأسفانه روی دو اشتباه دیوانه‌کننده دو بار دروازه ما باز شد. نتوانستیم از فرصت‌هایی که خلق کردیم استفاده کنیم. این در حالی بود که به خاطر اشتباهاتی که داشتیم بدجور مجازات شدیم. در کل بر این باورم که خوب بازی کردیم. باید تلاش کنیم تا در دیدار برگشت این نتیجه را جبران کنیم، هرچند که کار سختی پیش‌رو داریم. ما امشب نشان دادیم که می‌توانیم برابر تیم بزرگ لیورپول خوب بازی کنیم. باید در دیدار برگشت هم همین عملکرد را البته بدون اشتباه داشته باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار