کد خبر: 1038895
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
یک منبع یمنی گفت که پس از آزادسازی روستای «الزور» در اطراف مأرب، ده‌ها مزدور به اسارت نیرو‌های یمنی درآمدند. همزمان نایب رئیس پارلمان دولت مستعفی و تحت حمایت سعودی یمن ضمن اعلام نگرانی از سقوط مأرب، خواستار اعلام بسیج عمومی شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، روز گذشته یک منبع میدانی یمنی از درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در «مأرب» خبر داد.

این منبع به شبکه خبری «المیادین» گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در منطقه «صرواح»، روستای «الزور» را از اشغال مزدوران خارج کنند. وی تصریح کرد، پس از آزادسازی روستای الزور، ده‌ها مزدور به اسارت نیرو‌های یمنی درآمدند.

به گفته منابع یمنی، در ساعات گذشته ۱۲۰ کشته و زخمی از شبه‌نظامیان دولت هادی به بیمارستان مأرب منتقل شده‌اند. نیرو‌های دولت صنعا به شیوخ و رهبران قبائل مأرب گفته‌اند که می‌توانند هرچه خواستند از مهمات و سلاح‌های دولت مستعفی به غنیمت بگیرند، به شرطی که آن‌ها را علیه ارتش و کمیته‌های مردمی استفاده نکنند.

در همین حال، «محسن باصره» نایب رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن، از احتمال آزادسازی شهر راهبردی «مأرب» توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ابراز نگرانی کرد. باصره از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و سران این دولت خواست که برای جلوگیری از آزادی مأرب، اعلام «بسیج عمومی» کنند. روزنامه العربی‌الجدید به نقل از این مسئول دولت مستعفی گزارش داد که «اگر حوثی‌ها (انصارالله) وارد مأرب شوند، تاریخ ما را نخواهد بخشید. آنان برای این مسئله آماده می‌شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار