کد خبر: 1038735
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
جدال حساس آلمانی– انگلیسی در بوداپست!
 رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بعد از دو ماه تعطیلی امشب با برگزاری دو دیدار حساس بارسا – پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش – لیورپول از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز می‌شود.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بعد از دو ماه تعطیلی امشب با برگزاری دو دیدار حساس بارسا – پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش – لیورپول از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز می‌شود.

سرنوشت کلوپ در دستان لایپزیش

لیورپول روز‌های سخت و بحرانی را پشت سر می‌گذارد، به‌طوری‌که در هر سه بازی اخیر لیگ برتر انگلیس بازنده بوده و کلوپ بعد از شکست سنگین برابر لسترسیتی بود که صراحتاً گفت تصور نمی‌کند تیمش این فصل موفق به کم کردن فاصله‌اش با صدر جدول شود. اگرچه هواداران لیورپول همچنان به سرمربی تیم خود اعتماد دارند، اما کسب چهار باخت در شش بازی اخیر به قدری جایگاه کلوپ را متزلزل کرده که به‌زعم روزنامه دیلی‌میل، بهترین مربی جهان از دید فیفا در دو سال گذشته محتمل‌ترین اخراجی این فصل لیگ برتر است و در چنین شرایط بغرنجی کلوپ باید شاگردانش را مهیای مصاف حساس با لایپزیش کند. دیداری که می‌تواند سند اخراج کلوپ را امضا کند یا فرصتی دوباره برای احیای سرخپوشان باشد. محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول و بهترین گلزن این تیم قبل از مصاف با لایپزیش به هواداران تیمش قول داده که به زودی شرایط دشواری که لیورپول در حال سپری کردن آن است تغییر می‌کند. در واقع فتح لیگ قهرمانان مهم‌ترین امید محمد صلاح و هم‌تیمی‌هایش است، اما عبور از سد لایپزیش، تیمی که هر چهار بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا را با برتری پشت سر گذاشته برای شاگران کلوپ که هر سه بازی قبلی خود در لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشته‌اند کار ساده‌ای نیست. البته برگزاری این دیدار حساس در ورزشگاه ردبول می‌توانست پوئن مثبتی برای لایپزیش باشد، اما با توجه به ممنوعیت پرواز از انگلیس به آلمان به دلیل شیوع بیشتر کرونا، این دیدار حساس که می‌تواند برای لیورپول و سرمربی آن سرنوشت‌ساز باشد در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

پی‌اس‌جی برای انتقام قدم به نیوکمپ می‌گذارد

نیوکمپ امشب میزبان مصاف بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. دیداری که حساسیت آن بی‌ربط به اتفاقات چند سال گذشته نیست. چهار سال قبل بود که بارسا در دور رفت مرحله یک‌شانزدهم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با شکست سنگین ۴ بر صفر مقابل پولدار‌های پاریسی متوقف شد، اما در دور برگشت با یک کامبک افسانه‌ای حریف را با حساب ۶ بر یک از سد راه برداشت و به دور بعد صعود کرد. اتفاقی که دمبله، ستاره بلوگرانا معتقد است به تاریخ پیوسته، اما پاریسی‌ها برای گرفتن انتقام آن سه‌شنبه برابر آبی‌واناری‌ها به صف می‌شوند. البته توجه خاص کاتالان‌ها در سال ۲۰۱۷ به تیاگو سیلوا، داوید لوییس، مارکینیوش و وراتی که هرگز هیچ یک به جمع آبی‌واناری‌ها نپیوستند و در این بین داستان وراتی که با بارتومئو نیز دیدار کرد، اما دست‌آخر با پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید به توافق رسید، سروصدای بسیاری کرد و بر حساسیت مصاف آن‌ها افزود. دیداری که در پایان به حذف پاریسی‌ها از لیگ قهرمانان انجامید و حالا این تیم درصدد گرفتن انتقام است، به‌طوری‌که پوچیتینو که تیمش در هر چهار بازی اخیر در لیگ فرانسه برنده از میدان خارج شده بعد از برتری مقابل نیس تأکید کرد که بازیکنانش شرایط خوبی برای مقابله با آبی‌واناری‌ها دارند و به شاگردانش برای شکست بارسلونا در چمپیونزلیگ اعتماد دارد. البته پولدار‌های پاریسی در این بازی علاوه بر نیمار که طی چهار سال گذشته به دلیل مصدومیت تنها در ۵۰ درصد بازی‌های پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفته؛ دی‌ماری، خوان برنات، داگبا و پمبله را به دلیل مصدومیت به همراه ندارند. با وجود این سرمربی پی‌اس‌جی تأکید دارد که تیمش حتی بدون نیمار هم ایده‌ها و ساختار واضح و روشنی برای چگونه حمله و متوقف کردن بارسلونا دارد و با آمادگی کامل راهی نیوکمپ می‌شود.»

بارسلونا هم البته این روز‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. آبی و اناری‌ها اگر چه این فصل به دلیل مصدومیت نفراتی، چون فاتی، پیکه، سرجی روبرتو و فیلیپ کوتینیو نتایج خوبی کسب نکرده بودند، اما بعد از تعطیلات سال نو کالاتان‌ها روند متفاوتی را در پیش گرفتند و حالا در شرایط بسیار خوبی آماده میزبانی از پولدار‌های پاریسی هستند. شاگردان کومان در آخرین بازی خود در لالیگا، آلاوس را با نتیجه‌ای پر‌گل و البته درخشش مسی که نشان از اوج آمادگی این روز‌های او داشت از سد راه برداشتند و حالا امید زیادی دارند تا دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را با بردی خانگی به پایان برسانند و پی‌اس‌جی را با دست خالی راهی پاریس کنند. حال آنکه حضور پرتعداد هواداران افراطی پاری‌سن‌ژرمن در آخرین تمرین این تیم در پاریس چیزی شبیه به تهدیدی جدی از سوی هواداران این تیم به پوچیتینو برای کسب برتری در نیوکمپ بود که بدون شک بر حساسیت این بازی می‌افزاید و کار دو تیم را برای کسب نتیجه سخت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار