کد خبر: 1038712
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان گفت: با راه اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچ یک از شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی دفترچه کاغذی صادر نخواهد شد.
امین بهاروند امروز دوشنبه در سخنانی اظهار داشت: بر اساس خط مشی سازمان و در ادامه فرایند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچیک از شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی دفترچه درمانی صادر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام به عنوان گام بعدی سازمان در مسیر حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی خواهد بود و به مرور بیمه شدگان و مستمری بگیران با دفترچه‌های کاغذی خداحافظی می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه افرادی که دفترچه‌های آن‌ها دارای برگه و اعتبار است همچنان قادر خواهند بود از آن استفاده کنند، بیان کرد: از این پس کارت ملی، شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال فاقد کارت ملی و همچنین جلد دفترچه درمانی در اختیار مبنای پذیرش توسط مراکز درمانی خواهد بود.

بهاروند گفت: افزایش دقت، کاهش خطا‌های کاربری در نسخه پیچی، صیانت از محیط زیست و حفظ درختان با حذف استفاده از کاغذ، سرعت بخشیدن به امور و … از مهمترین مزایای این طرح است.

وی اضافه کرد: وقتی نسخه نویسی الکترونیک باشد، می‌توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولاً بیماران نتایج همه آزمایش‌ها را نگه داری نمی‌کنند و پرنده کاملی ندارند، اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی بزرگ است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.

بهاروند گفت: تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران کننده‌ای رخ بدهد، تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می‌کردید و اکنون می‌توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.

وی عنوان کرد: از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۹ بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران که صفحات دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید ندارند و آن‌ها می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تأیید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان تاکید کرد: هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار