کد خبر: 1038689
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
«محمدرضاکائینی» منتشر کرد
این تصویر را سال ها پیش، در آلبوم مرحوم سعید دیدم و هم اینک آن را، در بزرگداشت مرحوم ضیاءآبادی منتشر می کنم. یاد هر دو خادم پرتلاش مکتب تشیع، گرامی باد.

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمد رضا کائینی، دبیر صفحه تاریخ روزنامه جوان، در تازه‌ترین یادداشت خود در صفحه ایسنتاگرامش نوشت:

در روزگاری نه چندان دور، دست کم تا جایی که من به یاد دارم حدود سه دهه پیش، شهر تهران عالمانی داشت که هر یک، بخشی از بار تبیین و تبلیغ معارف دینی را، به دوش گرفته بودند. وجود ایشان، تجسمی از حقانیت و جذابیت معارف دینی بودند و مردمان از عمق جان، به سخن شان گوشِ دل می سپردند. تصویر فوق آمده، دوتن از ایشان را، در خویش جای داده است.


نفر نخست، زنده یاد آیت الله حاج سید محمد ضیاءآبادی است که در یادداشت پیشین، به تفصیل در باره آن بزرگ‌ سخن گفتم و امروز، هفتمِ رحلت اوست. دومین نفر، زنده یاد آیت الله حاج شیخ حسن سعید تهرانی فرزند آیت الله حاج میرزا عبدالله چهل ستونی و نواده آیت الله حاج میرزا مسیح تهرانی (هم او که مردم را بر علیه الکساندر گریبایدوف بر انگیخت) است.

او به سنت اجدادش، در مسجد جامع چهلستون بازار تهران، نماز می گذارد و در جنب آن، کتابخانه ای بزرگ تاسیس کرد که مرکز نشر معارف اسلامی و شیعی بود. این مرکز-که با عمده کانون های اسلامی خارج از کشور ارتباط داشت-آثاری گران را به زیور طبع می آراست و برای آنان، ارسال می کرد. این قلم در دوران تحصیل، برای دیدار با مرحوم سعید، فراوان بدان مسجد رفت و آمد داشت و از کتابخانه و منشوراتش استفاده کرد‌. هم اینک فرزند محترمش، جناب حجت الاسلام محمود سعید تهرانی، اداره آن مرکز را بر عهده دارد.


پ ن: این تصویر را سال ها پیش، در آلبوم مرحوم سعید دیدم و هم اینک آن را، در بزرگداشت مرحوم ضیاءآبادی منتشر می کنم. یاد هر دو خادم پرتلاش مکتب تشیع، گرامی باد.

تصویری دیده نشده از مرحوم آیت الله ضیاءآبادی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار