کد خبر: 1038632
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
دبیر رویداد ملی «دریای برکت» از راه‌اندازی دانشگاه مجازی آبزی‌پروری برکت در قالب این رویداد خبرداد.
سجاد مرسلی

سرویس ایران جوان آنلاین: علی رمضان‌میر دبیر رویداد ملی «دریای برکت» با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی با کیفیت بالا برای طراحان و ایده‌پردازان شرکت کننده در رویداد دریای برکت گفت: ۲۸ عنوان از این دوره‌های تخصصی آموزشی ضبط شده و در قالب دانشگاه مجازی آبزی‌پروری برکت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و آپارات در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


وی مدت هر عنوان آموزشی را به طور متوسط ۲۰ دقیقه اعلام کرد و افزود: علاوه بر طراحان و ایده‌پردازان شرکت کننده در رویداد ملی دریای برکت، سایر علاقه‌مندان و فعالان حوزه آبزی‌پروری هم می‌توانند از این فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی بهره ببرند. این مسئول در تشریح عناوین این دوره‌های آموزشی اظهار داشت:

 

آموزش‌های عمومی کسب‌وکار، مدل‌های پرورش ماهی در قفس و محیط محصور، تکثیر و پرورش آرتمیا، ظرفیت‌ها، کیفیت و کمیت آبزیان صادراتی ایران، فرآوری و فروش محصولات شیلاتی و مکانیزاسیون آبزی‌پروری تعدادی از عناوین این دوره‌های آموزشی را تشکیل می‌دهند.


رمضان‌میر تصریح کرد: اساتید برجسته و صاحب‌نامی همچون دکتر علی‌اکبر خدایی دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، دکتر محمود حافظیه معاون پژوهش و فناوری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر علی‌اکبر فرجادیان مدیرعامل شتاب‌دهنده سریر و دکتر محسن مطیعی عضو گروه مدیریت فناوری و کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبایی از جمله اساتید دوره‌های آموزشی ارائه شده در دانشگاه مجازی آبزی‌پروری برکت هستند. وی ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی همچنین دکتر هادی جوهری و دکتر مرتضی نیازی معاونان تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی و توسعه اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت به تشریح مدل‌های مشارکت اقتصادی ترویج و توانمندسازی جوامع محلی این بنیاد پرداخته‌اند. دبیر رویداد ملی دریای برکت با اشاره به ارسال ۴۸۳ طرح و ایده به این رویداد خاطرنشان کرد: این تعداد طرح و ایده سه برابر پیش‌بینی و انتظار اولیه است و ۱۵۰۰ نفر به این طرح‌های فردی، تیمی و مشارکتی متصل و مرتبط هستند.


رمضان‌میر افزود: صاحبان این طرح‌ها و ایده‌ها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مذکور، فرصت دارند تا زمان اختتامیه رویداد دریای برکت نسبت به بازبینی و بازآرایی طرح‌های خود برای داوری نهایی اقدام کنند. پس از داوری نهایی، از سه طرح منتخب تقدیر می‌شود و طرح‌های برگزیده نیز به بنیاد برکت معرفی خواهند شد.


وی از دسته‌بندی طرح‌ها و ایده‌های برگزیده خبرداد و بیان کرد: طرح‌های برگزیده با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی که از آن برخوردارند در قالب کسب‌وکار‌های خرد و خانگی، مشارکتی بنگاه‌محور و دانش‌بنیان دسته‌بندی شده و با حمایت بنیاد برکت عملیاتی خواهند شد. دبیر رویداد ملی دریای برکت با اشاره به ارسال طرح و ایده از سراسر کشور به این رویداد گفت: دریای برکت از حالت رویداد فراتر رفته و به یک فرآیند تبدیل شده است که می‌تواند ادامه یابد و به شکل سیستماتیک به آموزش مخاطبان و علاقه‌مندان آبزی‌پروری بپردازد. رمضان‌میر خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد ملی دریای برکت سه برابر پیش‌بینی اولیه است و می‌تواند اهداف اولیه این رویداد یعنی تولید ۱۱ هزار تن پروتئین و ایجاد ۵ هزار شغل را محقق کند.


گفتنی است، رویداد ملی دریای برکت با هدف تکمیل زنجیره پرورش آبزیان در کشور به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان حوزه آبزی‌پروری می‌توانند فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی ارائه شده در قالب دانشگاه مجازی بنیاد برکت را در آپارات و اینستاگرام به آدرس https://www. aparat. com/daryaye. barkat و https://www. instagram. com/daryaye. barkat مشاهده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار