کد خبر: 1038614
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
طی روز‌های گذشته، انصارالله حملات موشکی و پهپادی علیه عربستان و همچنین علیه اهداف دولت مستعفی یمن به ویژه در شرق استان مأرب را افزایش داده و به پیشروی‌هایی دست یافته تا بار دیگر ناکارآمدی بودجه ۷۰ میلیارد دلاری نظامی عربستان و هزاران مزدور از سراسر جهان در برابر اراده و ایمان ملت یمن به رخ جهانیان کشیده شود. حالا مقاومت سرافرازانه به آل‌سعود و حامیانش هشدار می‌دهد که برای در امان بودن از حملات یمنی‌ها فقط یک راه دارند و آن‌هم اینکه دست از حمله به یمن بردارند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عضو شورای عالی سیاسی یمن دیروز در سخنانی درباره راهبرد مقاومت در برابر آل سعود گفت: «ما آماده‌ایم که اگر بمباران یمن متوقف شود، در ازای آن بمباران طرف مقابل را متوقف کنیم.»

به گزارش شبکه المیادین، محمد علی الحوثی افزود: «تا به الان که بمباران‌ها علیه یمن با هواپیما‌های امریکایی، انگلیسی و اروپایی ادامه داشته است، درگیری‌ها ادامه دارد.»

این مقام سیاسی یمن تصریح کرد: «مجدداً می‌گوییم اگر کشور‌های متجاوز حملات علیه یمن را متوقف کنند، حملات پهپادی و موشکی علیه آن‌ها نیز متوقف خواهد شد، وگرنه تا بمباران یمن ادامه دارد، متجاوزان از حملات یمنی‌ها در امان نیستند.»

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز شامگاه شنبه طی نطقی گفت: «ثابت‌قدم بودن مردم ما به پیروزی منجر شده است و در روز‌های اخیر شاهد نگرش‌های مثبت اتحادیه اروپا بوده‌ایم و حتی دولت امریکا شروع به بررسی سیاست‌های خود کرده است.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود که رویکرد بین‌المللی مثبت شده است و باید تا رفع حصر و پایان تجاوز ادامه یابد و این مسئله مهم است.

این سخنان در حالی ابراز می‌شود که روز شنبه یمنی‌ها حمله هوایی جدیدی به فرودگاه بین‌المللی اب‌ها در جنوب غربی عربستان انجام دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح وابسته به انصارالله، در بیانیه کوتاهی در حساب توئیتر خود نوشت: نیروی هوایی بعدازظهر شنبه حمله به اهداف مهم در فرودگاه بین‌المللی اب‌ها با پهپاد صماد ۳ را اجرا کردند.

سردبیر روزنامه القدس‌العربی با اشاره به حملات اخیر مقاومت یمن نوشت‌: جنگ یمن علاوه بر فاش کردن ضعف نظامی عربستان، اهمیت موشک‌ها در برابر برتری هوایی را برجسته کرد و همین امر بیشتر کشور‌های جهان را به سمت دستیابی به تولید موشک برای بازدارندگی سوق خواهد داد.

«عبدالباری عطوان» در ادامه توضیح داد: جنگ یمن نشان داد که بودجه ۷۰ میلیارد دلاری عربستان به دو دلیل واقعی نیست؛ نکته اول اینکه، عربستان ده‌ها هواپیمای اف-۱۵ دارد که فاقد سیستم ضد هوایی و فاقد مهمات کافی است و عملاً جنگ یمن نشان داد که عربستان پس از وتوی اروپا در فروش مهمات و اکنون امریکا، در دستیابی به مهمات مشکل دارد. این بودجه نظامی به تنهایی از همه بودجه‌های آفریقا و جهان عرب بالاتر است، اما سطح آمادگی ارتش سعودی از ارتش کشور‌های آفریقایی مانند آفریقای جنوبی یا حتی ارتش کشور‌های عربی مانند مراکش، الجزایر و مصر پایین‌تر است.

نکته دوم اینکه، ارتش عربستان دارای بودجه نظامی هنگفتی است، اما برای جنگ با انصارالله به کشور‌های دیگر به عنوان طرف سوم مانند مصر، سودان و قطر در ابتدای جنگ متوسل شد. این در حالی است که عربستان به جز ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان و تخریب بیمارستان‌ها و مدارس نتوانسته است به هیچ دستاوردی در برابر «حوثی‌ها» برسد. عربستان مجبور شد مقابل هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های یمن به تخصص امریکا، انگلیس و فرانسه متوسل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار