کد خبر: 1038605
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
ادامه برد‌های اقتصادی سرخ‌ها
هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با برگزاری سه بازی در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با یک برد اقتصادی دیگر خود را بیشتر از همیشه به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک کرد.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس دیروز در حالی پا به میدان مسابقه با پیکان گذاشت که گل‌محمدی مانند چند بازی قبلی از وحید امیری و امید عالیشاه در خط حمله خود استفاده کرد. بازی را سرخ‌ها بهتر آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند، اما عدم قدرت لازم در نوک حمله باز هم بیشتر از هر چیز دیگری به چشم آمد. غیبت عجیب مهدی عبدی و عدم استفاده از آرمان رمضانی این روز‌ها بزرگ‌ترین علامت سؤال هواداران پرسپولیس است. با این روند پیکان بعد از ۱۵ دقیقه خود را در زمین مسابقه پیدا کرد و چند موقعیت خطر ناک هم با استفاده از پرتاب اوت‌های نادر محمدی به دست آورد. با این حال ترس دو تیم از شکست باعث بازی کند و کم‌تحرکی شده بود. پرسپولیس با اینکه برد می‌خواست، اما با احتیاط کامل بازی می‌کرد و پیکان هم به‌رغم اینکه سعی می‌کرد نترس باشد، اما به‌جز پرتاب‌های اوت برنامه دیگری نداشت تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

شروع نیمه دوم، اما حکایتی دیگر داشت. سرخ‌ها درست مانند چند بازی قبلی نیمه دوم را بهتر و با‌برنامه‌تر آغاز کردند و کار را پیش بردند. پرسپولیس اسبش را برای بردن زین کرده بود. وقتی ضربه سر دقیقه ۴۹ کامیابی‌نیا به تیر خورد، پیکان متوجه شد کار سختی پیش‌رو دارد. پنج دقیقه بعد احمد نوراللهی نفوذ و پاس خوب عالیشاه را در دهانه دروازه پیکان به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد. با وجود حملات پرسپولیس، پیکانی‌ها باز هم روی اوت‌های محمدی خطرناک نشان دادند و حتی در ریباند یکی از آن‌ها تیر دروازه را هم لرزاند و حامد لک خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. در ادامه پرسپولیس با میدان‌داری و فرستادن دو مهاجم، یعنی عبدی و مهدیخانی فرصتی به پیکان نداد، اما نکته قابل توجه این بود که مهاجمان پرسپولیس هیچ شباهتی به مهاجم و گلزن نداشتند. با این حال پیکان هم مثل نیمه اول تنها دلخوش به اوت دستی بود، پرتاب‌هایی که هرچه جلوتر می‌رفت با خطای بیشتری انجام می‌شد و در یکی از آن‌ها نیز سیدجلال حسینی ناجی دروازه سرخ‌ها شد. به این ترتیب پرسپولیس با این پیروزی با ۲۷‌امتیاز به رتبه دوم جدول رده‌بندی رسید.

برد مهم تراکتور

عصر دیروز تراکتور در تهران مهمان سایپا بود. نارنجی‌پوشان پایتخت که طی هفته‌های اخیر باری‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته بودند و حتی با پیروزی مقابل استقلال خود را کم‌کم بالا می‌کشیدند دیروز مقابل مهمان خود غافلگیر شدند. تراکتور به برد این مسابقه نیاز اساسی داشت تا حداقل نیم‌فصل را با یک پیروزی به پایان برساند. مردان مسعود شجاعی هرچند که ابتدا و در دقیقه هفت مسابقه با گل مهرداد حیدری از میزبان عقب افتادند، اما پیش از به‌صدا در آمدن سوت پایان نیمه اول دو بار و در دقایق ۴۵ و ۴۶ توسط خانزاده و بوحمدان گلزنی کردند تا نیمه اول را پیروز راهی رختکن شوند. بازی درگیرانه و پربرخورد دو تیم در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد، اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا تبریزی‌ها با یک پیروزی خارج از خانه حداقل کمی به اوضاع خود سروسامان دهند و برای نیم‌فصل دوم برنامه‌ریزی کنند.

پیروزی شیرین مس در رفسنجان

در دیگر بازی دیروز مس رفسنجان تیم متحول شده لیگ برتر به مصاف یکی از پرحاشیه‌ترین تیم‌های این فصل مسابقات، یعنی ذوب‌آهن رفت. دیداری که در نهایت با برتری قاطع مس به پایان رسید، البته این برتری در دقایق پایانی بازی رقم خورد. دو تیم تا دقیقه ۸۹ با تساوی یک - یک پیش می‌رفتند و در حالی‌که ذوب‌آهن خود را آماده کسب نهمین تساوی می‌کرد، ناگهان ورق برگشت و رفسنجانی‌ها با دو گل اسلامی‌خواه و نقی‌زاده، ۳ بر یک برنده بازی شدند تا با یک پیروزی شیرین برای نیم‌فصل دوم آماده شوند. از نکات قابل اشاره این بازی اینکه ذوب‌آهن در این دیدار بدون سرمربی بازی می‌کرد. حالا باید دید مسئولان این باشگاه برای شروع نیم‌فصل دوم چه انتخابی را برای نیمکت تیم اصفهانی خواهند داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار