کد خبر: 1038503
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
در نشست خبری سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر عنوان شد
تجلیل از ۴ هنرمند پیشکسوت محمدرضا اسحاقی‌گرجی، ملیحه سعیدی، حسن ناهید و زنده‌یاد احمدعلی راغب و نیز یک اجرا از لرستان به یاد سردار قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره موسیقی فجر است
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رئیس سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر ضمن اشاره به اینکه اولویت در برگزاری جشنواره موسیقی فجر، چارچوب مجازی به دلیل حفظ سلامتی مخاطبان است از ۵۷ اجرا و بالغ بر هزارو ۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱هنرمند بین‌المللی خبر داد.

محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی در نشست خبری سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: با توجه به شرایطی که از اسفندماه سال گذشته پیش آمده است، اولویت اصلی ما سلامت مردم بود که برگزاری جشنواره به صورت مجازی در راستای حفظ سلامتی مخاطبان صورت گرفت. در این راستا کار‌های مربوط به تصویربرداری اجرا‌ها آغاز شد. در این چارچوب هم نهایت تلاش صورت گرفته تا آثار تصویری ارائه شده در جشنواره در باکیفیت‌ترین شکل ممکن ارائه شود. او تأکید کرد: امسال در بخش رقابتی در ۱۵بخش آلبوم‌های منتشر شده سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با ۱۴۸ اثر مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت۵۲ کار به صورت کاندیدا معرفی خواهد شد. در بخش غیررقابتی نیز فراخوان برای اجرای گروه‌ها اعلام شد که تعدادی از گروه‌ها از شرکت‌کنندگان در فراخوان انتخاب و گروه‌هایی نیز به پیشنهاد هیئت انتخاب آثار و گروه‌ها به جشنواره دعوت شدند.

اللهیاری همچنین گفت: ما در این جشنواره رنگین‌کمانی از اجرا‌ها و گروه‌های سنی مختلف هنرمندان را خواهیم داشت. در حوزه استانی گروه‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، گلستان، کردستان، لرستان و تهران در جشنواره اجرا دارند که با وجود برگزاری مجازی جشنواره این حضور نیز می‌تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد. مجموعاً ۵۷ اجرا و بالغ بر هزارو ۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱هنرمند بین‌المللی داریم. در بخش جایزه ترانه نیز ۴هزار ترانه مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ۴۰ اثر کاندیدا خواهند شد.

وی بیان کرد: بخش دیگر جایزه موسیقی و رسانه است که بیش از ۱۶۰ اثر ارسال شده است. تجلیل از چهار هنرمند پیشکسوت محمدرضا اسحاقی‌گرجی، ملیحه سعیدی، حسن ناهید و زنده‌یاد احمدعلی راغب نیز برنامه دیگر این دوره جشنواره است. در بخش اجرای صحنه‌ای دو اجرا نیز به یاد استاد محمدرضا شجریان و یک اجرا از لرستان به یاد سردار قاسم سلیمانی در جشنواره قرار دارد. اللهیاری درباره بودجه جشنواره نیز افزود: ممکن است این تصور باشد که، چون جشنواره در فضای مجازی برگزار می‌شود با کاهش هزینه‌ها مواجه شدیم، اما بخش اعظمی از هزینه‌های جشنواره مربوط به حمایت‌ها می‌شود که در این جشنواره نیز وجود داشته‌اند. مطمئن باشید کیفیت آثار شرکت‌کننده جشنواره امسال ذخیره خوب تصویری برای موسیقی کشور خواهد بود. در حوزه برگزاری کنسرت‌ها در فضای مجازی هم باید بگویم، بیش از دو ماه است که در تعامل با سازمان صدا و سیما هستیم و تلاش می‌کنیم با مجموعه مقرراتی که در حوزه پخش آثار موسیقایی در فضای مجازی وجود دارد، جشنواره را برگزار کنیم.

حسن ریاحی، دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری رویداد سی‌و‌ششم فجر با اشاره به جایزه «باربد» گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی دوباره جایزه باربد شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان بودیم، کمااینکه در این حوزه و بخش‌های دیگر جشنواره نیز شاهد حضور هنرمندانی هستیم که در عرصه‌های دانشگاهی و علمی حوزه موسیقی فعالیت مستمری داشتند.

اردوان جعفریان، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره نیز در این نشست گفت: در مهرماه کمیته بین‌الملل آغاز به کار کرده و یک جلسه با شورای سیاستگذاری درباره امسال برگزار شد و نهایتاً به شش گروه از چهار کشور دست یافتیم. امسال میزبان دو گروه از آلمان، دو گروه از اتریش، یک گروه از ایتالیا و یک گروه از کوبا خواهیم بود. از این شش اجرا، چهار اجرا به صورت آنلاین در کشور‌های مبدأ به صورت انحصاری برای جشنواره ضبط خواهد شد و دو اجرا نیز در ایران ضبط می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار