کد خبر: 1038466
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
ما دیگر زورمان نمی‌رسد حمل و نقل عمومی را پشتیبانی کنیم، این موضوع حاکمیتی است و نباید شهرداری را تنها رها کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به اینکه در دوره جدید به مردم قول دادیم که روند اداری امور شهر را تغییر دهیم، چون این روند عارضه‌هایی برای شهر به وجود می‌آورد و تبعات سنگینی دارد.

حناچی افزود: عارضه‌های شدیدی که به وجود می‌آوردیم کیفیت زندگی را در شهر کاهش می‌داد و زمان آن بود که تغییر پارادایمی در مدیریت شهری داشته باشیم و اصلی‌ترین پروژه ما هم همین بوده‌است. وی اظهار داشت: اصلاح ضوابط باغات، اجرای طرح تفصیلی منطقه ۲۲، انطباق سیستم صدور پروانه با طرح تفصیلی که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و دیگر پروانه بدون درج در سیستم و به صورت دستی صادر نمی‌شود و ملکی بدون پروانه ساخته نمی‌شود؛ این به معنای از بین رفتن همه تخلفات نیست.

شهردار تهران گفت: از سال‌های ۹۰ تا ۹۹ تعداد پرونده‌های شورا‌های معماری مناطق که منجر به افزایش طبقات می‌شده است نشان می‌دهد که ۷۰۹ مورد افزایش طبقات به صفر مورد رسیده‌است. تعداد طبقات مازاد نیز از ۹۲۷ مورد به صفر مورد رسیده‌است.

وی خاطر نشان کرد: این گزارش تنها مربوط به منطقه یک است و ادعا می‌کنیم قولی که در ایجاد انضباط در شهرسازی داده‌بودیم به نتیجه رساندیم، شهرداری‌ها به بهانه درآمد این کار را می‌کردند. لایحه منابع مالی پایدار و لایحه مالیات بر ارزش افزوده به تصویب رسیده‌است، اما لایحه دوم که هنوز ابلاغ نشده می‌تواند به تعیین‌تکلیف منابع مالی پایدار شهرداری‌ها بینجامد. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش تخلفات ماده ۱۰۰هم گفت: اقدام جاری مربوط به تخلفات است و پرونده‌هایی که سال‌ها مانده بود، اعمال قانون شدند و به چشم بودجه به آن نگاه نشده‌است. ما به قیمت واقعی تراکم را عرضه می‌کنیم.

حناچی اظهار داشت: ارزش واقعی تراکم در هر منطقه با ارزش واقعی در همان منطقه مساوی است و تلاش کردیم جمعیت‌پذیری را کنترل کنیم. شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت دو شهردار بازداشتی نیز گفت: موضوع در حد اتهام است و بازپرسی خاتمه پیدا نکرده و اگر پایان یابد با قرار وثیقه آزاد می‌شوند. البته برای ما هم سؤال است. برای سازمانی که ۳۰ هزار میلیارد بودجه دارد، تخلف یک درصدی‌اش هم ۳۰۰ میلیون خواهد شد، البته توجیه نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم تا رسیدگی قضایی تکمیل نشده قضاوتی نکنم.

شهردار تهران افزود: ما دیگر زورمان نمی‌رسد حمل و نقل عمومی را پشتیبانی کنیم، این موضوع حاکمیتی است و نباید شهرداری را تنها رها کرد. اصلی‌ترین کمک دولتی اوراق مشارکت بود که تأمین آن با سختگیری بانک مرکزی سخت‌تر شده‌است.

حناچی درباره اینکه ارتباط شهرداری با دولت پس از چالش جماران دچار مشکل شده‌است، گفت: رابطه ما با دولت بد نیست، خیلی از کلنگ‌زنی‌ها با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت انجام می‌گیرد.

شهردار تهران با اشاره به املاک شهرداری گفت: ما ۲ هزار ملک داشتیم که در هزار مورد آن می‌توانستیم تغییر ایجاد کنیم و ۹۲۴ ملک با نظارت شهرداری عمل می‌کنند. ۵۸ ملک در اختیار نهاد‌های عمومی مانند پلیس راهور است. ۹۵ ملک کاملاً منطبق با ماده ۵۵ است. حدود ۵۰۰ ملک فاقد شرایط لازم بودند. ۲۳۹ ملک در دست بررسی است و ۷۶۸ ملک باید بازپس گرفته شود که در حال انجام است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
شما چه تعداد از موارد کمیسون ماده 100 را میخواهید که بنده ببرم و نشانتان بدهم که بلا تکلیف هستند؟ البته سالیان سال است که ادامه دارد.
در منطقه چهاردانگه بدون هیچ حساب و کتابی میسازند و جلو میروند البته با هماهنگی با از ما بهتران خواستید بنده آدرس میدهم بروید ببینید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار