کد خبر: 1038449
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛
قاسمی گفت: دو اثر طبیعی مجموعه درختان وزم(نارون) در روستای داداگلاب پلدختر و چشمه تیان الیگودرز ثبت ملی شدند.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان،سید امین قاسمی، امروز(25بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  دو اثر طبیعی مجموعه درختان وزم(نارون) در روستای داداگلاب پلدختر و چشمه تیان الیگودرز ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: چشمه تیان در دامنه‌ اشترانکوه در شهرستان ازنا قرار دارد و قدمت این اثر به دوران کرتاسه تا سنوزوئیک برمی‌گردد.

وی براساس تقسیمات کشوری نشانی دقیق این اثر در شهرستان ازنا، روستای دربند، سه کیلومتری روستای بیدستانه است‌ و این چشمه مورد توجه گردشگران است و یک پدیده زمین‌شناسی محسوب می‌شود.

قاسمی یادآور شد: این گودال در ابتدای فصل بهار به‌طور ناگهانی پرآب شده و تا چند ماه این روند ادامه دارد و در فصل تابستان و پاییز این گودال ناگهان خشک‌شده و تا فصل بهار بعدی بی‌آب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه خاطرنشان کرد: درختان وزن در روستای داداگلاب پلدختر نیز قدمتی ۱۵۰ ساله دارند که با پیگیری‌های به عمل آمده به شماره ۷۲۹ ۹ در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

قاسمی با اشاره به وجود چشمه در بستر دره بالای روستای داداگلاب، گفت: اطراف چشمه وجود درختان افراشته وزم(نارون) جلوه خاص و بی نظیری به این نقطه از طبیعت بخشیده است و مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار