کد خبر: 1038356
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مدیر عامل ارس:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وجود شبکه همیاران ژئوپارک را یکی از الزامات و استانداردهای ژئوپارک های جهانی دانست و گفت: تمامی ژئوپارک ها برای عضویت در شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو باید حائز یک سری استانداردهایی باشند که ایجاد شبکه همیاران یکی از این استانداردها است.

محسن نریمان در آئین رونمایی از لوگوی شبکه همیاران ژئوپارک ارس که با حضور معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری،  فرهنگی اجتماعی و گردشگری،  توسعه مدیریت، مدیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و اعضای شبکه همیاران ژئوپارک ارس برگزار شد، افزود:  ژئوپارک ارس در مسیر الحاق به این شبکه جهانی پروژه تشکیل شبکه همیاران را در یک سال اخیر کلید زد و توانست این پروژه را با موفقیت به پایان برساند.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق اعلام نظر مشاور عالی ژئوپارک ارس که از افراد صاحب نظر و جزو کمیته مشاورین یونسکو می باشد، شبکه همیاران ژئوپارک ارس به خوبی می تواند تایید ارزیابان بین المللی یونسکو را جلب کند. 

نریمان یادآور شد: شبکه همیاران ژئوپارک ارس طیف کاملی از حرفه ها و کسب و کارها را پوشش می دهد و اعضای این شبکه جزو بازیگران اصلی آینده ژئوپارک جهانی ارس خواهند بود. 

در  آیین رونمایی از لوگوی شبکه همیاران،  در فاز اول گواهینامه های اعضای شبکه، به همیاران شرکت کننده در تمامی کارگاه های متعدد که توسط یک موسسه تخصصی مشاور ژئوپارک ارس برگزار شده بود، اعطا شد.

شبکه همیاران ژئوپارک ارس متشکل از برخی اشخاص حقیقی و حقوقی از جامعه محلی می باشد.ژئوپارک ارس شامل بیش از بیست ژئوسایت است که از بین آن کوه علی‌باشی، کوه کیامکی، کوه گئچی قالاسی، آبشار ماهاران و آبشار آسیاب خرابه هر کدام نمونه‌های زمین‌شناسی کم‌نظیری دارند و یکی از مهمترین و بارزترین جاذبه‌های علمی منطقه ارس، مرز دوره‌های زمین‌شناسی «پرمین» و «تریاس» است که تنها در چند نقطه‌ی معدود در جهان قابل مشاهده است و از بین آن‌ها جلفا بهترین نقطه به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر