کد خبر: 1038329
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
زوج جوان که با درج آگهی دروغین در سایت دیوار و گرفتن بیعانه از مشتریان کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی توضیح داد: رسیدگی به جریان این پرونده از مدتی قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره کلاهبرداری با گرفتن بیعانه به جریان افتاد. یکی از شاکیان توضیح داد: من هنگام بررسی آگهی‌های سایت دیوار تصمیم به خرید مقداری لوازم خانه گرفتم. فروشنده اجناسش را به قیمت خیلی مناسبی آگهی کرده بود. وقتی با او حرف زدم گفت که قصد اسباب کشی دارد برای همین تصمیم گرفته که لوازم خانه‌اش را که استفاده زیادی هم از آن نکرده با قیمت خیلی پایین به فروش برساند. من هم به حرف‌هایش اعتماد کردم و تصمیم به خرید گرفتم. بعد مقداری از پول را به صورت بیعانه به حسابش واریز کردم و منتظر ماندم تا لوازم را به دست من برساند تا بقیه پول را به او پرداخت کنم. بعد از آن هر چه با او تماس گرفتم دیگر جواب نداد. بعد هم آگهی را از روی سایت حذف کرد.

شاکی دیگری هم گفت: من به دنبال تهیه جهیزیه دخترم بودم. هنگام بررسی آگهی‌های سایت دیوار مقداری لوازم با قیمت مناسب دیدم و با فروشنده تماس گرفتم. او گفت در صورت خرید به من تخفیف بیشتری هم می‌دهد که قبول کردم و مقداری از پول را به شماره حسابی که داده بود واریز کردم. قرار شد بقیه پول را بعد از تحویل جنس تحویل دهم، اما بعد از آن هر چه تماس گرفتم دیگر به تماسم جواب نداد.

بررسی شکایت‌های مطرح شده همچنین نشان داد که متهم به این شیوه در حال کلاهبرداری از شهروندان در چند استان کشور است و از سوی مأموران پلیس آن استان‌ها هم تحت تعقیب قرار دارد.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس فتای اراک با بررسی شماره حساب‌هایی که شاکیان به آن پول واریز کرده بودند و اطلاعات بیشتری که شاکیان در اختیارشان گذاشتند موفق شدند متهمان را که زوج جوانی ساکن استان البرز بودند شناسایی و آن‌ها را بازداشت کنند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: زوج جوان در بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری سریالی از مردم اعتراف کردند. وی گفت: متهمان از سوی ۱۶‌مرجع قضایی و انتظامی سطح کشور تحت تعقیب بودند و ۲۱‌پرونده هم در استان مرکزی علیه آن‌ها تشکیل شده بود. وی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرده‌اند که به این شیوه ۶۷‌میلیون تومان از ۴۹‌نفر کلاهبرداری کرده‌اند. تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان همچنان در جریان است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ليلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
0
سلام من دنبال كاربودم توديوار يه كار پيداكردم نوشته بود كاردرمنزل اين كاردرمنزل طوري بود كه بشيني توخونه اونا برات خشكباربيارن توبسته بندي كني اونا بيان ازت بگيرن وبهت حقو پرداخت كنن منم قبول كردم گفتن اول بايد٩٩تومن واريزكني كه مطمئن بشيم كارميخواي منم واريز كردم بلافاصله بلاكم كردن@Kobark3 اينم آدرس تلگرامشون پيام بدين جواب ميدن پول ميدوزن بعد بلاك ميكنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار